Avdelningschef inköp och upphandling till Göteborg Stad

Avdelningschef inköp och upphandling till Göteborg Stad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill utveckla Intraservice arbete med inköp och upphandling! Avdelningen för inköp och upphandling är en ny avdelning och som avdelningschef har du en strategiskt viktig roll i att driva arbetet med att utveckla förvaltningens inköpsarbete för en effektiv, rationell och väl fungerande process. Du följer aktivt utvecklingen inom inköps- och upphandlingsområdet och kommer med initiativ till interna förbättringar. Arbetet innefattar också att du arbetar aktivt med utveckling, framtagande och implementering av nya policys, strategier och riktlinjer inom ditt område.

Ansvarsområden
Förvaltningens omsättning är drygt 1 miljard kr per år där stor del består av köpta varor och tjänster. Vårt inköpsarbete sker i nära samarbete med stadens Inköpsförvaltning, men där vi själva står för en stor del av upphandlingsarbetet.

I dina och avdelningens arbetsuppgifter ingår att arbeta med ständiga förbättringar för ökad kvalitet och kostnadseffektivitet. Du samarbetar med alla verksamhetsområden inom organisationen för att nå förvaltningens mål. Avdelningen har en viktig uppgift att kunna förstå verksamhetens behov och att samtidigt kunna konkretisera dem i lösningar som gynnar förvaltningen och Göteborgs stad.

Arbetsuppgifterna består också av att leda arbetet för avdelningens medarbetare och säkerställa att det finns en tydlighet och långsiktighet. Du rapporterar till förvaltningsdirektören och har personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsansvar för avdelningen och dess medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning, med en inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har chefserfarenhet på strategisk nivå och du har lång erfarenhet av att arbeta med inköps- och upphandlingsfrågor i offentlig verksamhet. Utöver det har du mycket goda kunskaper om och erfarenhet av tillämpning av LOU - lagen om offentlig upphandling. Du har också erfarenhet av leverantörsuppföljning samt god förståelse för juridiska processer i anslutning till inköp och upphandling.

Till det här jobbet söker vi dig som är skicklig på att skapa goda relationer, kan kommunicera på olika nivåer, är tydlig och har en förmåga att skapa ett proffsigt samarbete såväl inom förvaltningen som externt med andra parter. Du tar ansvar för helheten och fokuserar på att åstadkomma goda resultat inom ditt område.

Du är skicklig på att leda och utveckla medarbetare som själva är specialister. Du motiverar och entusiasmerar dessa mot goda resultat samt bidrar till en god och hållbar arbetsmiljö. Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera komplexa frågeställningar. Du är en person med god struktur i ditt arbete och du har förmåga att prioritera.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.
Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökan
I denna rekrytering har Intraservice valt att samarbeta med Randstad, vid frågor kontakta rekryteringskonsult Petra Pettersson på 0733-434629 eller petra.pettersson@randstad.se

Skicka in din intresseanmälan senast den 6 april

Om företaget
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 6 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024