OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mirror Accounting är ett ledande nordiskt outsourcing- och rådgivningsföretag för modernisering av ekonomifunktioner och ekonomiprocesser.Mirror, som ingår i Lindorffkoncernen, har c:a 300 anställda på kontor i Sverige, Norge och Litauen.Kundprocessen inom Mirror Accounting AB drivs i Solna och har drygt 40 medarbetare.Enheten kommer från den 1 oktober att ledas av tre avdelningschefer, en med ansvar för utredning av fakturafel och frankoadministration, en med ansvar för fakturering, inbetalningar och kundreskontra och en med ansvar för kredit och kravhantering.För ansvarsområdet kredit och kravhantering söker vi nu en avdelningschef.Ansvarsområden/arbetsuppgifter: - Att leda, samordna och förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål, samt bryta ner målen till grupp- och medarbetarnivå.- Personalansvar för en grupp på ca 8 personer.Detta innebär att säkra att gruppen uppfyller sina mål, att motivera, engagera och utveckla medarbetarna samt att se till att lagar, kollektivavtal och policies inom personal- och arbetsmiljöområdet följs.- Att säkerställa att de beslut som fattas på uppdrag av våra kunder är väl underbyggda - Att säkerställa att kundleveranser sker enligt avtalad servicenivå, kvalitet och kostnad och att rapportering sker enligt överenskommelse.Vidare att vara proaktiv och hitta möjligheter till mervärden för kunden.- Ha djup och uppdaterad kunskap om risker i våra kunders affärer, aktivt följa utvecklingen inom kredit och kravområdet och identifiera och förverkliga potentiella merförsäljningsmöjligheter.- Att verka för att driften sker på ett effektivt sätt och att processer och rutiner kontinuerligt ses över och uppdateras inom ramarna för avdelningens förbättringsarbete.- Att medverka i ledningsgrupp för avdelningschefer inom Mirror Accounting AB, rapporterar till Business Manager.Kvalifikationer/personliga egenskaper - Ekonomisk utbildning på högskolenivå, krav - Dokumenterad erfarenhet från chefsroll med personalansvar, krav - Erfarenhet av arbete inom ansvarsområdet kredit och kravhantering - Stor förmåga att motivera och engagera människor - Resultatorienterad, drivande och med stor arbetskapacitet - Hög social kompetens och lätt att samarbeta med kunder och medarbetare - Mycket god kommunikationsförmåga, såväl muntlig som skriftlig - Goda kunskaper i SAP R3 är en merit Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb, www.academicresource.se.Ange referensnamn AvdKred10.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90