Avdelningschef Kundrelation, IKEA Jönköping

Avdelningschef Kundrelation, IKEA Jönköping

Arbetsbeskrivning

VEM ÄR DU
Nu söker vi en avdelningschef till funktionen Customer Experience. På IKEA kallar vi den rollen Shopping Experience Manager. Vi söker dig som är en driven och engagerad ledare och har en tydlig målbild: att skapa världens bästa kundmöte!
Du delar såklart IKEAs värderingar och har en förmåga att kommunicera på ett enkelt, inspirerande och förtroendefullt vis. Du är lösningsorienterad och ser alltid utifrån kundens bästa.
Du står för dina åsikter på ett ödmjukt sätt och vågar utmana redan befintliga arbetssätt för att förflytta saker till en ny nivå. Du vill få andra medarbetare att växa genom att delegera ansvar och sedan följa upp. Vi hoppas även att du vill växa i din roll och ta ytterligare steg inom IKEA i framtiden.
Vi ser gärna att du tidigare har jobbat som ledare med personalansvar och att du har jobbat med kunder på ett eller annat sätt.


EN DAG I DITT LIV MED OSS
Som avdelningschef på Customer Experience kommer du ingå i funktionens ledningsgrupp och ditt ansvar kommer att vara kassan, info, leklandet Småland och kassakontoret. Du tar även ansvar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen och det innebär att du samarbetar med chefer och funktioner i hela varuhset för att säkra en god kundnöjdhet.
Vi ser att kundens förväntningar ändras i snabb takt och vi befinner oss i en förändringsresa där du kommer att vara drivande i att möta dessa nya förväntningar. Du ansvarar för hur vi gör det enkelt för våra kunder att handla, att köpupplevelse blir det bästa för våra kunder, vilket du driver genom egna initiativ och idéer tillsammans med insikter från kunder och kollegor. Samarbete med andra funktioner och chefer sker dagligen och du tycker om att jobba tillsammans med andra.
Du kommer att ansvara för enskilda processer, delta i den strategiska planeringen för funktionen och bidra med att förbättra och förenkla våra arbetssätt och rutiner. Du kommer att ha direkt personalansvar för 1-2 gruppchefer, ett antal driftledare och ett tiotal medarbetare samt ansvarar för att säkra en värderingsbaserad rekrytering, succession i alla led, kompetensförsörjning, personalplanering samt coacha, handleda och inspirera alla medarbetare på din avdelning i enlighet med IKEAs personalidé, vision och värderingar. Du rapporterar till Customer Experience Manager.


TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
På IKEA har vi ett stort kundfokus, och på Customer Experience bygger vi och bibehåller en långvarig relation med nya och gamla kunder. Vi är ett team på 60 medarbetare som arbetar tillsammans för att säkerställa en positiv och glad upplevelse för alla IKEA-besökare och kunder. Vi tillhandahåller service, samlar in feedback och strävar ständigt efter förbättringar i kundupplevelsen. Vi uppnår detta genom att hålla kontakten med människor, genom att lyssna på deras personliga behov och skapa äkta samhörighet. Du bidrar varje dag till att överträffa våra kunders förväntningar och skapa en bättre vardag för de många människorna!


FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med startdatum i oktober eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 5 september.
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Ebba Franzen, Customer Experience Manager, ebba.franzen@ingka.ikea.com. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sophia Rosander, sophia.rosander@ingka.ikea.com. Får du tekniska problem när du skickar in din ansökan, kontakta HR Service Centre, 0476-58 75 00 / hrscse@ikea.com
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA Jönköping JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Postadress

A6 Center
JÖNKÖPING, 55011

Liknande jobb


Senior Manager

26 januari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024