OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar. Serviceförvaltningen i Varbergs kommun är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för många av kommunens stödprocesser. De andra förvaltningarna är våra kunder. Vi är ca 400 anställda och omsätter ca 600 mkr per år. Förvaltningen består i dagsläget av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice
I början av 2018 ska Varbergs kommun lansera kommungemensam kundservice, den ska bli den naturliga vägen in i kommunens alla verksamheter i syfte att förbättra och förenkla kommunens service till privatpersoner, företag och organisationer.
Den kommungemensamma kundservicen är en av tre delar på avdelningen som dessutom består av en intern enhet som levererar intern helpdesk och annan support till de andra förvaltningarna, den tredje delen består av de flesta övergripande stödfunktionerna i serviceförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som älskar att jobba med service, en avdelningschef som vill ta en ledande roll i arbetet med att lyfta nivån på service och bemötande i Varbergs kommun. Till din hjälp har du ca 30 engagerade och kompetenta medarbetare, varav två stycken enhetschefer.
Tjänsten består både av serviceleverans och verksamhetsutveckling och förändras över tid. Till att börja med skall den nya verksamheten i den kommungemensamma delen byggas upp, för att sedan gå över i en stabil leverans med ständiga förbättringar, såsom intern kundservice och interna stödfunktioner. Arbetssättet på serviceförvaltningen utvecklas ständigt med nya lösningar. Vi arbetar i nära samarbete med övriga förvaltningar.
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har en positiv grundinställning, har ett genuint intresse för service och bemötandefrågor. Har förmågan att vända något negativt till något positivt i mötet med kunden, är lösningsfokuserad och att du drivs av att ha många bollar i luften. Du är en visionär som ser möjligheter i alla situationer. En mogen och trygg ledare som leder med nyfikenhet och närvaro. Samtidigt måste du vara strukturerad i ditt arbetssätt när det gäller uppföljning och utveckling av personal och verksamhet.
Vi erbjuder ett stimulerande och banbrytande arbete i en organisation där ledorden är nytänkande, framåtanda, kunskap och mod.
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:
- Rapporterar till förvaltningschefen
- Vid behov vara föredragande i nämnd
- Utveckla och sätta mål för verksamheten
- Leda, coacha och kompetensutveckla medarbetare
- Budgetarbete, resultat- och måluppföljning
-Kvalitetssäkra verksamheten
- Skapa nya och utveckla gamla kundkontakter
- Utveckla nya åtaganden inom ramen för leveransen
KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vidare krav för tjänsten är:
- Några års chefserfarenhet
- Erfarenhet från serviceinriktad verksamhet
- Förmåga att se helhet och erfarenhet av att arbeta strategiskt
- Erfarenhet från förändringsarbete
- Hög social- och samarbetsförmåga
- Affärsmässighet
- Mod
Meriterande:
- Erfarenhet av att leda andra ledare
- Kontaktnät och kunskap om kommunalt arbete
- Erfarenhet av Kundtjänst
- Erfarenhet av Facility Management
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40