Avdelningschef Kundservice

Avdelningschef Kundservice

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du en förändrings- och utvecklingsorienterad ledare med kunden i fokus? Gillar du kundkommunikation och har en hög känsla för kundservice? Vill du ha chansen att forma en ny avdelning i nära samarbete med medarbetarna? Då kan tjänsten som avdelningschef för Kundservice på Parkering Malmö vara rätt tjänst för dig!

Som del av Malmö stad och dess intensiva tillväxt, befinner sig Parkering Malmö i en spännande utvecklingsfas. Bolaget har redan startat resan mot en vision där Parkering Malmö tar en aktiv roll i en hållbar stadsutveckling genom att utveckla innovativa tjänster och lösningar – med fokus på hållbar parkering, trygg parkering och digital parkering. Dessutom kommer Parkering Malmö under de närmaste åren att bygga ytterligare 5 parkeringshus där hållbarhet och mobilitet står på agendan.

ARBETSUPPGIFTER:
Tjänsten som avdelningschef på Kundservice innebär inledningsvis att du kommer att genomföra sammanslagningen av tre enheter (kundcenter, övervakningscentralen och reklamation). Ditt primära fokus är att få ihop de olika enheterna till ett sammansvetsat team där ni arbetar gränsöverskridande med kunden i fokus. Som avdelningschef kommer du sätta upp mål och arbetsrutiner för den nya avdelningen samt utforma aktiviteter i enlighet med verksamhetsmålen.

I rollen som avdelningschef för Kundservice kommer du till exempel att:

• Ha fullt personalansvar för ca 10 medarbetare, vilket innebär arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal och lönesamtal
• Ansvara för avdelningens budget och den dagliga driften
• Arbeta verksamhetsnära med ett starkt kundfokus
• Löpande coacha medarbetarna för att säkerställa att arbetet utförs enligt verksamhetens mål och värderingar
• Ansvara för löpande förändringsarbete
• Ansvara för kundkommunikation

Tjänsten passar dig som vill arbeta i en utvecklings- och personalorienterad ledarroll med stor påverkansmöjlighet där vi värdesätter ditt engagemang och drivkraft. I denna tjänst rapporterar du till vVD.

KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som är trygg i dig själv, kommunikativ och tydlig i ditt ledarskap. Du motiveras av att arbeta med förändringsarbete och utveckling där du ser medarbetarna som den viktigaste resursen. Vidare har du en bakgrund inom kundservice och kanske har du arbetat inom exempelvis resebranschen, på transportföretag, försäkringsbolag eller liknande. Branschbakgrund är inte det avgörande utan det viktigaste är att du har god erfarenhet av kundrelationer, service och har arbetat processorienterat.
Tidigare chefserfarenhet, förändringledning och att trivas i en verksamhetsnära roll är ett krav för tjänsten. Vidare söker vi dig som har en gymnasieutbildning och är en van användare av datorprogram såsom MS Office. Du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift. Ledarutbildning och tidigare erfarenhet av att förstå och tillämpa relevant rättspraxis avseende skadereglering, reklamationsärenden etc. är meriterande.
Som person söker vi dig som är förtroendeingivande, har lätt för att entusiasmera din omgivning och skapa delaktighet. För att lyckas i rollen som avdelningschef krävs även mod, integritet och en trygghet i att fatta beslut. Vidare trivs du att arbeta strukturerat och har en god förmåga att prioritera bland dina dagliga arbetsuppgifter. Du ser samarbete och laganda som viktiga hörnstenar för att nå framgång.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som avdelningschef.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Mån-fre, flextid
Plats: Malmö - Hyllie
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ som rekryterar personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Carolin Ericsson på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
FÖRETAGSPRESENTATION:
Parkering Malmö är ett expansivt kommunalt bolag med ca 75 medarbetare. Vårt uppdrag är att bygga och förvalta parkeringsmöjligheter på tomtmark i Malmö. Vi erbjuder helhetslösningar för parkering i egna anläggningar och på uppdrag av andra fastighetsägare. Vi äger 9 parkeringshus och förvaltar sammanlagt över 45 000 parkeringsplatser.
På Parkering Malmö arbetar vi aktivt med mångfald och ser nyttan med en blandad personalgrupp, och värdesätter den kunskap och erfarenhet som detta medför. Vår gemensamma värdegrund – Kompetent, Öppen och Positiv – är kärnan för hur vi uppträder och bemöter såväl varandra som allmänheten.
www.pmalmo.se
Sökord: kundservice, service, chef, avdelningschef, personalansvar, förändringsledning

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024