Avdelningschef Kundservice och kundledning Skånetrafiken

Avdelningschef Kundservice och kundledning Skånetrafiken

Arbetsbeskrivning

Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Avdelningschef hos oss!

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Varje dag reser hundratusentals människor med någon av våra 14 000 dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Genom att resa kollektivt bidrar vi till en bättre miljö, ett levande landskap och ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Gör skillnad. Varje dag.
Vi har bestämt oss för att bli bäst i världen på kollektivtrafik. Vi söker nu dig som vill vara med oss och leda den resan. Här hittar du en av Skånes absolut mest intressanta tjänster, om du precis som oss vill ligga steget före och älskar utveckla och ständigt förbättra kundrelationer. Vi erbjuder ett fantastiskt roligt jobb med varierande vardag där teamet ger väldigt mycket tillbaka. Så vill du vara med och göra skillnad, på riktigt?

Arbetsuppgifter

Som Avdelningschef ansvarar du för Kundservice, Kundledning och Utveckling.

Till denna tjänst söker vi dig som gillar när ingenting fungerar, driven av att hela tiden hitta lösningar, van att ta beslut och är en mycket duktig ledare i att entusiasmera andra. Du är besjälad av att skapa värde för kund genom samhällsnytta och hållbara resor.

Vår kundservice ska vara som bäst när trafiken går som sämst. Varje störning är en möjlighet att skapa nöjdare kunder. Avdelningschefen ska därför bygga en verksamhet anpassad för detta och som är bäst när det gäller. Du ska tillsammans med underställda chefer skapa förutsättningar för de olika rollerna inom avdelningen att lyckas. Utveckling av IT stödsystem för både kundservice och kundledning och effektiva digitala kundinformationskanaler är en mycket viktig del, där du är kravställare gentemot vår avdelning för Digitalisering och IT.

Du är resultatfokuserad. Det är först när vi gör skillnad för kund som värde skapas. Uppföljning av resultat är en viktig del av din vardag eftersom du bryr dig om. Sannolikt är du den som reagerar först när något sker, och du drivs av omtanke om våra kunder. Du har det bara naturligt. Du agerar som chef över chefer varför ditt ledarskap ska präglas av ett coachande förhållningssätt till chefer och medarbetare och inom både din avdelning och Skånetrafiken i stort. Du leder genom att bygga team. Du har lätt för att kommunicera. Du tar hellre dialog direkt än via mejl. Samarbetet med affärsområdena och övriga avdelningar är helt avgörande för ett gott resultat då vi arbetar i en matrisstruktur.

Avdelningen omfattar ca 120 medarbetare och har en årlig budget på ca 100 Mkr.
Du ingår i Skånetrafikens ledningsgrupp och du rapporterar direkt till Trafikdirektören. Du kommer också ingå i Skånetrafikens verksamhetsjour efter utbildning.

Vårt huvudkontor ligger i Hässleholm. Dit reser du enkelt med tåg på 20 minuter från Kristianstad, 30 minuter från Lund och Älmhult, 45 minuter från Malmö och 1 timme från Helsingborg.

Kvalifikationer

Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller teknik eller annan utbildning som vi bedömer som relevant. Du har flera års chefserfarenhet och vi ser gärna att du lett andra chefer. Din ledarerfarenhet har du skaffat dig i organisationer vars verksamhet behöver fungera dygnet runt och som kräver tydliga, omedelbara beslut.

Vi ser gärna att du har arbetat med förändringsledning och har du erfarenhet av ledarskap i stora organisationer och erfarenhet av trafikledning eller kundinformationsledning är det meriterande. Har du erfarenhet av att leda digitalisering är det också ett plus. Vi ser det som positivt om du har haft ledarroller i organisationer med skiftgående personal och att du har erfarenhet av att arbeta med att förstärka en god arbetsmiljö för medarbetarna.

Som person är du trygg i dig själv och ditt ledarskap. Du har förmåga att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv och organisera verksamheten på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har lätt att sätta dig in i komplexa problemställningar och bli operativ när så behövs. Du har en mycket god samarbetsförmåga och är empatisk, delegerande och strukturerad även när tempot är högt. Du har en coachande ledarstil och god förmåga att engagera och entusiasmera och bygga starka team.

Du är resultat- och serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Vidare har du ett starkt kundfokus och intresse för att utveckla både medarbetarna och verksamheten och drivs av att skapa mervärde för kunden. Vi ser det som en självklarhet att du är en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Skånetrafiken med Experis, en del av ManpowerGroup.

Ansök direkt via Skånetrafiken här

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på 0703-774618, magnus.hallberg@se.experis.com eller rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, angela.ekelof@se.experis.com.

Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 9 augusti.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skånetrafiken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 7 augusti 2020

Liknande jobb


25 november 2024

Avdelningschef hörselvården

Avdelningschef hörselvården

11 november 2024