OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nybro Energi ägs till 100 % av Nybro kommun. Vi omsätter ca 270 miljoner kronor och har ca 60 anställda med olika inriktningar och kompetenser. Vi levererar infrastruktur- och energilösningar till stora delar av kommunen inom elnät, elhandel, vatten & avlopp, fjärrvärme och fibernät. För mer info besök www.nybroenergi.se
Om tjänsten
Vi förändrar vår organisation och inför en ny roll - Ledningsnätschef. Vi söker nu en ledningsnätschef som i en renodlad roll ansvarar för drift och underhåll av vårt vatten- och avloppsreningsnät. Du erbjuds möjligheten att forma din nya avdelning som utifrån vårt uppdrag och ambitionsnivå skapar förbättrade möjligheter och ökad robusthet. Du upphandlar stora delar av våra projekt som omfattar såväl projektering som genomförande. Våra relationer med externa konsulter och entreprenörer är viktiga för att nå kvalité och effektivitet. Projekt- och investeringsbudget för avdelningen, som du ansvara för ligger på ca 70 MSEK per år.
Tillsammans med dina medarbetare, ditt team skall ni vidareutveckla våra analyser och processer för exempelvis förebyggande underhåll och investeringar. Detta så att våra anläggningar successivt förbättras och vidareutvecklas. Det gäller såväl den kontinuerliga driften som helt nya anläggningar. I ditt team ingår bland annat följande specialister, utredningsingenjör, VA-ingenjör och projektledare.
En viktig komponent i vårt uppdrag är miljön, då vi arbetar med vårt viktigaste livsmedel, vatten. Detsamma gäller att verka för en säker och god arbetsmiljö
Du har fullt personal- och budgetansvar för fem till sex medarbetare och rapporterar direkt till vår VA-chef.
Vi erbjuder dig en självständig roll med möjlighet att utforma din egen avdelning som är i en expansiv fas. Detta tillsammans med din chef och övriga i vår ledning där vår ambition är vara ett tight team med en förenklad rak kommunikation och beslutsprocess. Vi ett relativt ungt och drivet team.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet inom verksamhetsområdet, antingen direkt eller indirekt som leverantör. Vi är också öppna för erfarenheter från likande verksamheter inom exempelvis drift- eller entreprenadverksamhet. Du är en ledare som gillar vidareutveckla verksamheter samtidigt som du förstår vikten av kontinuitet i verksamheter med drift. Du trivs med att hitta lösningar såväl i verksamheten som i ditt team eller när det gäller upphandling via LOU eller andra myndighetskrav som reglerar vår verksamhet.
Det är av vikt att du brinner lite extra för utveckling av den verksamhet du ansvarar för och har förmågan att samverka och interagera med övriga professioner både internt och externt. Du behöver vara såväl strategisk som operativ när det kommer till handling.
Dina kunskaper och erfarenheter är naturligtvis viktiga, men vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper.
Du är en van IT-användare och du har goda kunskaper inom MS Office. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort.
Placeringsort för tjänsten är i Nybro. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och mår bra, samt att arbetet passar ihop med resten av livet, därför erbjuder Nybro Energi möjlighet till delvis distansarbete. Alla medarbetare ges också möjlighet till träning på arbetstid varje vecka, tillgång till massage via arbetet samt friskvårdsbidrag.
Intresserad – gå vidare så här
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.