OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våga välja att affärsutveckla för en bättre framtid! Har du gedigna ledarskapserfarenheter och har drivit förändringsarbete tidigare? Vill du ta klivet till ett bolag där du får använda hela din kunskaps- och erfarenhetspalett i syfte att bygga något riktigt bra? Då kan du vara rätt person för oss! Vågar vi välja varandra?
Så här säger Anna Josefsson, rekryterande chef, om rollen: Som avdelningschef får du en bred och omväxlande roll där du ansvarar för att leda det dagliga operativa arbetet samtidigt som du utmanas av långsiktiga strategiska frågor. Rollen innebär att leda marknads- och försäljningsarbetet för produkterna elnät, stadsnät, VA och fjärrvärme på Telge Nät.
Du ansvarar för att sätta upp mål, planera, följa upp och utveckla avdelningens verksamhet i enlighet med ägardirektiven och affärsområdets mål. Du har personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för 6 chefer med 47 underställda medarbetare, samt arbetar strategiskt i företagets ledningsgrupp och rapporterar till vd.
Arbetsuppgifter och ansvar
Tillsammans med ditt team ansvarar du bland annat för:
Respektive produkts lönsamhet
Att driva och samordna verksamheterna inom avdelningen genom att skapa delaktighet och engagemang i effektiviseringen
Att skapa och bibehålla goda kundrelationer
Att utforma och förhandla fram avtal, affärs- och marknadsplaner samt produkternas kunderbjudande (nyförsäljning av konkurrensutsatta produkter samt anslutning)
Hela kundcykeln från marknadsföring och försäljning/anslutning till eftermarknad
Hela avdelningens verksamhet, gemensamt och tillsammans med företagsledningen.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som alltid jobbar för att driva och utveckla affären inom våra respektive områden. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands för att lära mer av.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att lyckas i den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande, erfarenhet av försäljning inom infrastrukturverksamhet eller motsvarande, samt flerårig dokumenterad ledarerfarenhet med fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du behöver erfarenhet av ledningsgruppsarbete, att leda ledare och att driva och leda förändringsarbete. Du är affärsorienterad och van att arbeta med komplexa ekonomiska samband. Du har strategisk höjd och baserar dina beslut på analyser, bedömningar och insikter. Du har gott omdöme och är bra på att bygga relevanta nätverk. Vidare är du skicklig på att skapa engagemang och kommunicerar obehindrat på olika nivåer. Som ledare är du tydlig med syfte, förutsättningar och ansvar. Du kan utmana med omtanke genom att lyssna och återkoppla, ditt ledarskap bygger på tillit och du visar uppskattning. Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Andra förmågor som behövs för den här tjänsten är mycket god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du kan bocka av en eller flera av följande egenskaper är det ett plus: Erfarenhet av B2B-försäljning inom branschen; gedigen kunskap om marknaden; erfarenhet från en politiskt styrd organisation och erfarenhet av att hantera media och presskontakter.
Ökad trygghet med bakgrundskontroller och drogtester En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Därför genomför vi återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer fortgår löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, sök därför så snart som möjligt, och allra senast 28 maj 2023.
Ta kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Om du vill veta mer, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rutger Carlheim-Gyllenskiöld på 070-377 53 52 eller Anna Arborelius på 072-537 50 11. Fackliga kontaktpersoner är Jens Kumlin för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Dillman
Johan Ekwall
Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander
Johanna Göransson
Cecilia Weistrand
Lena Sköld
Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund
Ylva Gustavsson