Avdelningschef med ansvar för logistik och administration - Best of Bran...

Avdelningschef med ansvar för logistik och administration - Best of Bran...

Arbetsbeskrivning

Vi är ett entreprenörsdrivet företag som driver en shoppingklubb under våra varumärken; Campadre.com och Members.com. I företagsfamiljen ingår också Best of Brands - en multibrandbutik online och en av Nordens största multibrandbutiker i Sickla köpkvarter. Best of Brands samarbetar idag med över 150 internationella och skandinaviska varumärken inom mode, accessoarer och heminredning. I produktportföljen märks premiumvarumärken som Filippa K, Acne, Ganni, Polo Ralph Lauren, Gubi, Klong, Jonathan Adler och Alessi.

Vi söker en

Avdelningschef med ansvar för logistik och administration

Best of Brands har mångårig tradition av att sälja stilsäkert mode och design. Just nu är vi på en spännande resa i att utveckla företaget till en lifestyleshoppingdestination både online och offline.

Vi söker nu en Avdelningschef med ansvar för logistik och administration till vår 3000 kvm stora tvåplans butik i Sickla. I den här rollen kommer du i huvudsak arbeta med de operativa och administrativa arbetsuppgifterna som sker ”bakom kulisserna”. Exempel på uppgifter är inventering, försäljningsuppföljning, påfyllningsbeställningar, leveransuppföljning, artikelvård och enklare kassaredovisning. Du har helhetsansvaret för lagret vilket bl a innebär att du tar emot leveranser, förbereder varorna för försäljning, plockar kundordrar, hanterar returer med mera. Du kommer också delta i att koordinera event såsom shoppingdagar, fotograferingar, liveshoppingevent och annat, antingen i samarbete med andra eller som projektledare på egen hand.

Du kommer ha ansvaret för driften av butiken vid butikschefens frånvaro.

Vi tror att du har mångårig erfarenhet av att jobba som butikschef eller motsvarande. Du kan butiksdrift och är nu mogen för att ta ett nytt steg i din utveckling.

Vi värdesätter din positiva energi, initiativförmåga och flexibilitet. Du ser potentialen i den utveckling som sker inom retail just nu och vill gärna vara med och både utveckla och prova nya sätt att sälja till kund i butik. Det här är en roll att växa i och det finns möjlighet att ta stort eget ansvar. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som uppskattar egna initiativ och framåtanda. Det här jobbet passar dig som trivs i en mångsidig roll där uppgifterna varierar allt efter behov. Känner du igen dig i uttrycket allt-i-allo och har det som står i kravprofilen här nedan skall du definitivt söka jobbet.

Kravprofil

- Dokumenterat goda resultat inom försäljning av Mode eller annan retailbransch
- Utpräglade ledaregenskaper med erfarenhet av att leda andra i en liknande roll
- Mycket god IT-vana
- Erfarenhet av att arbeta i affärs-, lager- och schemaläggningssystem
- Erfarenhet av omnichannel (e-handel/butik)
- Administrativ, kommunikativ och strukturerad med sinne för ordning och reda
- Utmärkt kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
- Eftergymnasial utbildning inom inköp med logistikinriktning eller annan relevant utbildning är meriterande


Helg- och kvällsarbete ingår

Tillsvidareanställning 100%

Tillträde enligt överenskommelse. Handels kollektivavtal finns.

Ansökan

Skicka snarast ditt personliga brev och CV, men senast den 2022-02-12. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag

Kontaktpersoner på detta företaget

Irina Backman

Fredrik

Caroline Gimmerborn

Daniel Paulus

Anders Fischer

Sarah Björklund

Åse Sverinsson

Unn Telge Gunnarsson

Sophia Braunstein

Kristel Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 12 februari 2022

Besöksadress

Riddargatan 12A
None

Postadress

Riddargatan 12A
Stockholm, 11435

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024