Avdelningschef med processansvar för boendedrift

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.

Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
På arbetsmarknadsförvaltningen blir du del av att utveckla och förändra befintliga strukturer så att de på bästa sätt anpassas efter nutidens förutsättningar. För att trivas hos oss är det viktigt att du har mod att utmana samhällets strukturer samt har ork att fullfölja antagna utmaningar. I allt arbete vi utför har vi fokus på effekt, systematik, processer och etablering. Du behöver uppskatta och finna lust i att arbeta för att nå extraordinära resultat.

Arbetsuppgifter
Som processansvarig för boendedrift tillträder du en nyinrättad tjänst i en processorienterad verksamhet. Du är ansvarig för samordning och uppföljning av förvaltningens drift av boende för ensamkommande unga. Vidare har du övergripande ansvar för den systematiska utvecklingen av förvaltningens arbete med nyanlända. Du säkerställer och följer upp kvalité på förvaltningens upphandlingar inom sfi och samhällsorientering samt ansvarar för Trelleborgs kommuns del i överenskommelsen med Migrationsverket gällande mottagande av flyktingar. Du tror starkt på att arbete och egenförsörjning är vägen till etablering och utgår i organiseringen av arbetet från förvaltningens 4 grundläggande principer; arbetsplats först, 85/15-principen, systematisk uppföljning och flexibel kompetenspåfyllnad. Till din hjälp har du driftsansvariga för boende, etableringskoordinator och kollegor inom förvaltningens övriga delar; arbetsmarknadsprocess och myndighetsutövning.

Du ingår i förvaltningens övergripande ledningsgrupp och leder själv chefer inom boendedriften. Du är budget, ekonomi- och verksamhetsansvarig inom ditt ansvarsområde och arbetar med en helhetssyn på arbetsmarknadsförvaltningen och Trelleborgs kommun.

Kvalifikationer
Högskolexamen i kombination med hög intellektuell kapacitet och erfarenhet av att leda och arbeta i processorienterad verksamhet är förutsättningar för att klara uppdraget hos oss.

Likaså krävs erfarenhet från att leda chefer.

Kunskaper om etableringsfrågor och arbetsmarknadsfrågor är meriterande.

Som ledare motiveras du av måluppfyllelse och du kännetecknas av god självinsikt, ödmjukhet inför dig själv och andra samt en stor portion mod. Du uppfattas som en kraftfull fullföljare med nära till nya idéer och skratt. Med utgångspunkt i öppenhet, respekt och ansvar faller det sig naturligt för dig att utmana och inspirera dina medarbetare till kreativitet och engagemang i det arbete som krävs för att uppnå de för verksamheten uppsatta målen.

 

Arbetstid/varaktighet
Heltid, tillsvidare.

Tillträde
2015-11-01 eller enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner
Cecilia Lejon, förvaltningschef 0410 – 73 34 33
Urban Funck, personalenhetschef, 0410 – 73 34 44

Fackliga företrädare:
Nås via kommunens växel 0410-73 30 00

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lejon förvaltningschef
0410-733144
Urban Funck personalenhetschef
0410-733444
Henrik Lundh, verksamhetscontroller
0410–73 31 34

Sammanfattning

Besöksadress

Gasverksgatan 3
None

Postadress

Gasverksgatan 3
Trelleborg, 23183

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Enhetschef Sakrättsligt skydd

Enhetschef Sakrättsligt skydd

20 november 2024