OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten
Som Avdelningschef för Plan och Exploatering hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Arkitektur. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.
I rollen som avdelningschef delar du dina arbetsuppgifter mellan att i första hand leda avdelningens operativa och strategiska verksamhet och till viss del även delta i projekt. I denna roll kommer du exempelvis att jobba med:
• Fullt personal- och budgetansvar för din avdelning som kommer att bestå av ca 21 kompetenta konsulter.
• Att driva utvecklingen av avdelningens affärer och medarbetare.
• Att ansvara för fördelning av uppdrag och bemanning.
• Att säkerställa att avdelningen har rätt sammansättning och kompetenser för marknadens behov.
• Att agera ombud mot kund i avdelningens pågående uppdrag.
• Att aktivt delta i affärsområdets ledningsgrupp och bidra till affärsområdet utveckling.
• Att aktivt jobba för ett trivsamt och kreativt arbetsklimat.
Som chef på Tyréns ingår hela företaget, din egen avdelning och du själv i ett större sammanhang. Du har därför stöd av ett stort, välrenommerat företag men också stor frihet att utveckla affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat i ditt team.
Vi erbjuder
• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)
Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker:
För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:
• Flerårig chefserfarenhet inom branschen.
• Relevant högskoleutbildning.
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
• Du har en vana vid och gillar att arbeta gentemot kund och har ett väl utvecklat kontaktnät inom branschen.
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
• Du är en god kommunikatör och en lagspelare som kan utveckla dina medarbetare och leda gruppen så att alla kommer till sin rätt.
• Du tycker det är spännande att arbeta med många olika kompetenser, i olika konstellationer, sammanhang och skeden.
• Du tycker om att dela med dig av din kunskap och i nära samarbete med kollegor hitta bästa möjliga lösning utifrån såväl ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet som arkitektonisk kvalitet.
• Vi ser att du är nyfiken på nya digitala verktyg och innovativa lösningar för en hållbar samhällsutveckling.
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Filippa Lindahl
Rekryteringskonsult
filippa.lindahl@tyrens.se
073-8671889
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.
Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.