Avdelningschef sökes till Ögonkliniken Halland vårdadministration

Avdelningschef sökes till Ögonkliniken Halland vårdadministration

Arbetsbeskrivning

Bygger ditt ledarskap på ett personligt engagemang och tilltro till medarbetaren? Är du en naturlig ledare som överblickar, utvecklar och genomför? Med verksamhetens bästa i fokus.

Ja, då är du välkommen till oss!

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef för Ögonklinikens administration kommer du verka i tre orter, Halmstad, Varberg och Kungsbacka. Du har i uppdrag att leda, fördela, engagera och motivera dina medarbetare och utveckla arbetet inom enheten med syfte att uppnå hög kvalitet, patientsäkerhet och effektivitet.

I rollen som avdelningschef har du personal-, budget- och resultatansvar. Du ingår i klinikens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och klinikens övriga avdelningschefer. Vidare har du som avdelningschef arbetsmiljöansvar och ska bidra till klinikledningsarbetet för helheten inom Ögonkliniken och Hallands sjukhus. Du arbetar för en jämlik vårdadministration över hela länet.

Du anställs i en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett förordnande som chef i fyra år.

Om arbetsplatsen
Ögonkliniken är en länsövergripande klinik på Hallands sjukhus och vi finns i både Halmstad, Varberg och Kungsbacka. Du ansvarar över 22 medarbetare inom vårdadministrationen.

I Halmstad finns mottagning, operation och jourverksamheten för länet, kväll/helg. Vi har 2 vårdplatser på ÖNH avdelningen i Halmstad. Varberg har mottagning och injektionsverksamhet och i Kungsbacka finns mottagning och operationsverksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med universitets-/ högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av ledarskap inom vården och vi ser det som meriterande om du arbetat som chef och ledare tidigare. Har du kunskap om vårdadministrativa uppgifter och arbetat med journalsystemet VAS tidigare är det en fördel. Det är meriterande om du har genomgått vårt utvecklingsprogram Morgondagens ledare.

För den här tjänsten ser vi att du är trygg i din roll som ledare och kan skapa en arbetsmiljö där dina medarbetare känner sig delaktiga och engagerade i utvecklingen av verksamheten. Du har mod att leda i förändring, ett coachande förhållningssätt och motiverar dina medarbetare att nå uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, såväl inom som utom enheten. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallands Sjukhus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

Avdelningschef hörselvården

Avdelningschef hörselvården

11 november 2024