OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Äldreförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla äldreomsorgen och äldreboendet i Stockholms stad. Vidare svarar förvaltningen för en samlad analys och redovisning av kvaliteten i äldreomsorgen i staden. Förvaltningen bereder beslutsunderlag i strategiska vård- och omsorgsfrågor som riktlinjer, äldreplan, äldreboendeplan, avgifter m.m.
Inom förvaltningen är vi totalt ca 140 medarbetare och vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i Farsta Centrum och vid Medborgarplatsen.
Äldreförvaltningen föreslås få en ny organisation fr.o.m. 2017. Förvaltningen ska då bestå av Planeringsavdelningen, Utvecklingsavdelningen, Stockholms Trygghetsjour samt en stab. Nu söker vi en avdelningschef till Utvecklingsavdelningen.
Arbetsbeskrivning
Som chef för Utvecklingsavdelningen leder du avdelningen och har budget-, personal- och verksamhetsansvar för avdelningen. Du leder arbetet för ca tjugo medarbetare vilka arbetar mycket självständigt med tydligt definierade uppdrag. Personalgruppen består av strateger och projektledare samt av inspektörer och kvalitetsobservatörer.
Avdelningen arbetar brett med utveckling och hanterar områden som t ex EU-projekt och andra samarbeten, internationella frågor samt innovationsfrågor. Vi arbetar även med verksamhetsuppföljning och med inspektion och kvalitetsobservation samt med frågor som rör digitalisering, e-hälsa och välfärdsteknik.
Som avdelningschef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- akademisk utbildning inom verksamhetsområdet
- flerårig chefserfarenhet från verksamhetsnära arbete inom äldreomsorg eller övrig socialtjänst
- erfarenhet av arbete som chef inom politiskt styrd organisation, företrädesvis från kommunal verksamhet
Meriterande:
- erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen
- erfarenhet av arbete i projekt
- erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:
Vi söker dig som är driftig och initiativrik och styrs av mål- och resultattänkande. Du är trygg och stabil och handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer. Du har språklig analysförmåga och förmåga att tänka strategiskt genom att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare söker du konstruktiva samarbeten. Genom ett inspirerande och tydligt ledarskap lyfter du dina medarbetare och skapar förutsättningar för delaktighet och utveckling.
Övrigt
Vi kan erbjuda dig ett ansvarsfullt och utvecklande arbete där du verkligen kan göra skillnad.
Äldreförvaltningen tillämpar vinter- och sommararbetstid samt flexibel arbetstid. Du erhåller friskvårdsbidrag samt ges även möjlighet att köpa förmånligt årskort till Stockholms stads simanläggningar inkl. gym.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Levin, HR-konsult
08-50811728
Ann-Christine Hansson, Förvaltningsdirektör
08-50836201