OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter genomför organisationsförändring from 1 januari 2014. I samband med det söker vi nu två avdelningschefer, parallellt med denna tjänst utannonserar vi också en tjänst som avdelningschef till avdelningen för konsulttjänster.
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten har i dag 250 anställda. Vi startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Statens servicecenter erbjuder för närvarande ekonomi- och e-handelstjänster samt löneadministrativa tjänster. Vår utmaning är att bli en betydande aktör inom våra områden. Det ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av befintliga och nya tjänsteområden
För att åstadkomma en tydligare styrning och organisation slår vi nu samman avdelningen ekonomiadministrativa tjänster med vår avdelning för e-handelstjänster. Den nya avdelningen har verksamhet i Gävle och Östersund.
Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som chef för de två sammanslagna avdelningarna blir det din uppgift att ansvara för att utveckla och effektivisera verksamheten inom ekonomiadministration och e-handel. Kundkontakter kommer utgöra en viktig del för att nå våra mål.
Som avdelningschef för ekonomiadministrativa och e-handelstjänster ansvarar du vidare för ledning, samordning och uppföljning av verksamheten inom avdelningen och för att verksamheten bedrivs med god intern styrning och kontroll.
Du har även ansvar för att de överenskommelser som träffats med myndighetens kunder följs och att de tjänster som tillhandahålls utförs effektivt och med god kvalité.
Du har personal- budget- och uppföljningsansvar för avdelningen, rapporterar direkt till generaldirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning
Flerårig erfarenhet av chefsbefattning Erfarenhet av förändringsledning och utvecklingsarbete
Erfarenhet av att kommunicera med ett stort antal olika intressentgrupper
Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet från shared servicecenter
Kunskaper om statlig sektor
Vidare ska du ha förmåga:
Att arbeta mål- och resultatorienterat med god förmåga att verkställa planer och skapa resultat
Att engagera och driva arbetet framåt samt vara initiativrik
Att bygga och vidmakthålla förtroendefullt samarbete med våra intressenter
Att uttrycka dig väl i tal och skrift
Övrigt
Anställningen innebär en del resande.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningens placering kan diskuteras.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta generaldirektör Thomas Pålsson, tel 010-456 03 00.
Fackliga kontakter är Evelina Ohlsson, ST, tel 010-456 03 71, Therése Rosén, Saco-S, tel 010-456 00 91, Anéa Elfving, Seko, tel 08-791 42 59.
Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast 2013-10-17 till registrator@statenssc.se eller till Statens servicecenter märkt Ansökan avdelningschef ekonomiadministrativa och e-handelstjänster Dnr 10503-2013/2511.