OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Idunakoncernen, med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld, Albrekts Guld och Lyxxa är marknadsledande i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Tillsammans utgörs koncernen av ca 200 butiker i Sverige och ca 80 butiker i Finland där de äger de finska smyckeskedjorna Kultajousi, Tillander och Westerback med sina anor tillbaka till 1800-talet.
Just nu söker vi en driven avdelningschef till Idunas smyckesverkstad med öga för kvalité och service för ett fortsatt arbete mot hög kundnöjdhet.
Arbetsuppgifter
Är du redo att axla en ansvarsfull roll med möjligheter till påverkan, flexibilitet och variation i en familjär atmosfär?
- Då är detta tjänsten för dig.
I din roll som avdelningschef för smyckesverkstaden kommer du coacha och leda en arbetsgrupp på ca 20 personer i deras dagliga arbete inom guldsmide, fattning, gravyr, pärlträdning, posthantering och kundorder. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni gemensamt mot att säkerställa produktivitet, lönsamhet och kvalitét mot koncernens ca 200 butiker och deras kunder.
I rollen som avdelningschef kommer du:
- Arbetsleda och stötta dina medarbetare i deras dagliga arbete
- Bidra till att utveckla och optimera verksamhetens flöden och processer
- Hålla löne- och utvecklingssamtal
- Arbeta mot uppsatt budget
- Säkerställa en hög servicegrad, kvalité och proffsig reklamationshantering
Som avdelningschef för smyckesverkstaden har du en nära dialog med logistikchefen som rapporterar direkt till företagets ägare. Du är ansvarig för att ni når uppsatt budget och levererar beställda varor inom utsatt tid. Detta ihop med att bidra till fortsatt utveckling för enheten och dess medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du arbetar dagtid, kl. 07.00-16.00, med möjlighet till flex.
Formell kompetens
För att vara den vi söker har du:
- Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning och personalansvar sedan tidigare.
- Relevant utbildning
- Det upplevs meriterande om du har vana av arbete inom guldsmide, men är inget krav.
- Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Ytterligare språk som finska och engelska upplevs meriterande.
Vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
Personliga egenskaper
För att vara den vi söker är du en organiserad, engagerad och driven lagspelare som motiveras av att bidra till lönsamma affärer och optimala lösningar. Du har lätt för att kommunicera och fatta beslut som du står för, är prestigelös och handlingskraftig. Du värdesätter gemenskap, korta beslutsvägar, nära kommunikation och möjligheten till påverkan.
Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen har passerat.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/ Heltid/ Varberg
Tillträdesdag
Hösten 2017 eller enligt överenskommelse
Information
Har du frågor om tjänsten når du mig på: jessica.andersson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Jansson
Håkan Karlsson
Lena Bengtsson
Lena Bengtsson
0722-54 13 42
Susanna Saravanja
0722541337
Pernilla Nilsson
Håkan Karlsson
0722-54 13 24
Pernilla Nilsson
0722-54 13 63
Mia Petersson
Lena Sagström