OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Vi söker dig som tillsammans med medarbetarna vill driva och utveckla löneavdelningen i enlighet med uppsatta mål och ekonomiska ramar. Löneavdelningen består av ca 20 medarbetare som finns geografiskt placerade i Växjö och Ljungby. Löneavdelningens övergripande uppdrag är att säkra löneutbetalningsprocessen genom att leverera rätt lön i rätt tid samt att ge stöd till chefer och medarbetare inom löneadministration. Avdelningen tillhandahåller ett antal tjänster inom lönehantering och personaladministration.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att fortsätta påbörjat utvecklingsarbete inom löneavdelningen. Analysera och följa upp verksamheten samt leda projekt inom området, säkerställa att HR-processerna inom löneområdet efterlevs, ansvarar för att gemensamma arbetssätt och metoder används inom avdelningen. Du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar för ca 20 medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Personal- och arbetslivsexamen eller motsvarande utbildning med minst fem års erfarenhet inom HR/personalområdet. I ditt tidigare arbete har du erfarenhet av lönefrågor/lönehantering. Du har god kunskap när det gäller det arbetsrättsliga området och har förmågan att tolka lagar och avtal. Du har erfarenhet av att leda/utveckla grupper. Du får gärna ha tidigare chefserfarenhet.
Du kommer att ingå i HR-staben och rapportera direkt till Personaldirektören.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Pettersson
Katarina Jonasson
0470-58 85 63
Märit Johansson
0470-58 65 14
Marianne Hammarström
0470-58 85 46
Solvig Svensson
0470-586441
Agneta Ryberg
0470-589095
Edvard Lekås
Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Tf planeringsdirektör Katarina Jonasson
0470-58 85 63
HR-strateg Susann Ingvarsson
0470-58 62 05