OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Blekingesjukhuset består av två sjukhus belägna i Karlskrona och Karlshamn.
Kvinnokliniken är en länsövergripande klinik där vi samordnar våra sekreterarresurser för hela länets verksamhet. Patientadministrationen servar hela kliniken men är belägen på gynmottagningarna i Karlskrona och Karlshamn. I Karlskrona arbetar sekreterarna mot gynmottagningen, förlossningsavdelningen, antenatalenheten, BB- och gynekologiavdelningen, specialistmödravården och kvinnohälsovården i Ronneby, Lyckeby och på Trossö. I Karlshamn arbetar sekreterarna mot gynmottagningen och kvinnohälsovården i Karlshamn, Olofström och Sölvesborg.
Arbetet som sekreterare på kvinnokliniken innebär att man hanterar skiftande arbetsuppgifter inom olika typer av administration och dokumentation bland annat i våra journalsystem NCS Cross och Obstetrix. Kliniken är HBTQ-certifierad. Vi erbjuder bra arbetstider, flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym.
Om jobbet
Vi söker en avdelningschef till patientadministrationen på kvinnokliniken kombinerat med arbete som administrativt chefsstöd. Du har personal- och budgetansvar för 9 medarbetare på patientadministrationen som finns både i Karlskrona och Karlshamn. Tjänsten innebär att du dels arbetar som avdelningschef, och därmed ingår i klinikens ledningsgrupp, dels som administrativt stöd till verksamheten. Kombinationen är en utmaning och ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och varierande arbete där du inom ramen för din anställning också har möjlighet att vara med i utvecklings- och förändringsarbete.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Om dig
Vi söker dig som har:
- medicinsk sekreterarutbildning eller likvärdig utbildning
- förutsättningar och kompetens att utöva ett professionellt ledarskap
- viljan att arbeta och utveckla arbetsuppgifterna inom samtliga områden
- god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer såväl inom som utanför organisationen
- lätt för att kommunicera och är flexibel
- har ett stort engagemang för målgruppen
- erfarenhet från ISO-system för kvalitets och ledningssystem, revision och schemaläggning är meriterande
Kunskaper i våra administrativa system så som NCS Cross, Qlikview, Excel, Heroma och så vidare är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande chefsuppdrag men det är inget krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om Region Blekinge
Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
https://regionblekinge.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06