OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vet att man kan göra fantastiska saker tillsammans när man trivs och mår bra på sin arbetsplats. På SafeTeam skapar vi trygghet och säkerhet i fastigheter. Vi har som mål att leverera branschens bästa service till våra kunder – och vi trivs och har kul på vägen. Vill du vara med?
Just nu söker vi en avdelningschef till SafeTeam i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 juni och sträcker sig cirka 1,5 år fram.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i verkstadsmiljö tillsammans med ett drivet team. Du kommer ha personalansvar för cirka 9 personer som som består av låstekniker, koordinatorer och tekniska säljare. Du kommer vara engagerad i den dagliga driften och finnas tillgänglig för teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande:
Följa upp avdelningens verksamhet, ekonomi och löpande drift genom att ha ett närvarande ledarskap på avdelningen samt informera chef om avvikelser och incidenter.
Aktivt delta i framtagande och efterlevnad av budget.
Aktivt följa upp avdelningens kunder, dess försäljning och lönsamhet.
Vara behjälplig med planering och prioriteringar av inkommande förfrågningar
Aktivt följa upp pågående och avslutade projekt och stötta dessa vid behov.
Genomföra medarbetarsamtal, avdelningsmöten samt lönesamtal.
Identifiera utbildningsbehov samt planera och genomföra utbildningsinsatser.
Ansvara för att hela avdelningens behov och resursfördelning tillgodoses.
Ansvarar för att avdelningen efterlever SafeTeams värderingar, genom att själv agera som ett föredöme samt
tillämpa värderingarna i sitt ledarskap.
Aktivt efterleva SafeTeams verksamhetssystem med rutiner samt gällande lagstiftning.
Att avdelningen följer fastställda strategier och affärsplaner, exempelvis gällande produktval.
Aktivt medverka i regionens ledningsgrupp och i dess beslut.
Vem är du?
En bra chef är en förebild som sätter exempel för alla inom organisationen därför tror vi att du ser de vikten av att vara närvarande för dina medarbetare. Du är trygg i dig själv, har ett ödmjuk och prestigelöst förhållningssätt samt vet exakt när du ska sätta ner foten. Du tar ditt ledarskap på allvar och har förmågan att ha visioner och förmedla dessa till kollegor, motivera medarbetare och leda verksamheten framåt mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har ekonomisk förståelse då du kommer arbeta med verksamhetens budget. I övrigt har tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar. Kanske har du arbetat som butikschef eller platschef och är nu redo för din nästa spännande utmaning?
Låter detta som dig! Tveka inte utan sök tjänsten idag!
Om verksamheten
Du får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare