Avdelningschef till Semcon Product Information

Avdelningschef till Semcon Product Information

Arbetsbeskrivning

Är du en inkluderande ledare som skapar hållbara resultat genom att utveckla affärer och medarbetare? Vill du driva och utveckla vår verksamhet i Linköping?

Om företaget
Product Information är en del av Semcon, teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen – varje dag. Med över 1 800 medarbetare i sju länder hjälper vi våra kunder att omvandla teknik till unika användarupplevelser genom att förena fysiska och digitala lösningar.

Product Information är ledande i branschen och vi har siktet inställt på fortsatt tillväxt. Våra tjänstelösningar täcker hela utvecklingscykeln för produktinformation; från strategi och design till leverans och uppföljning, och vårt erbjudande står sig starkt på den nationella och internationella marknaden. Vi hjälper våra kunder i sin digitaliseringsresa genom att utveckla moderna informationslösningar och vi ser det som att rätt information vid rätt tidpunkt är avgörande för att en användare ska förstå hur en produkt eller ett system fungerar. Vi arbetar i flera affärsmodeller, med strategiskt fokus på helhetsåtaganden.


Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef är din huvuduppgift att leda och utveckla vår verksamhet i Östergötland med omnejd tillsammans med ditt kompententa team av konsulter. Du erbjuds en roll med stora påverkansmöjligheter där du får verka i en teknikorienterad bransch med ökande digitalisering. Du skapar, förbättrar och underhåller goda relationer med kunder, samarbetspartners, medarbetare och kollegor. I rollen ansvarar du för en organisation som idag är runt 10 medarbetare, men där målet är att växa.

Du har ett helhetsansvar för resultat och personal på din avdelning, ur både ett strategiskt och operativt perspektiv. Samtidigt är du en del av ledningen av vår svenska verksamhet – en grupp som präglas av en vilja att bli ännu mer framgångsrik, av professionalism och av en syn på affärsutveckling med kunden i centrum.

Du kommer att passa väl in genom att på ett professionellt, proaktivt och strukturerat sätt identifiera affärsmöjligheter samt etablera och vidareutveckla våra kundrelationer genom löpande dialog och relationsbearbetning. Du arbetar även aktivt för att söka nya affärsmöjligheter där våra lösningar kan ge verklig nytta för kund och slutanvändare. Samarbete både inom Sverige och internationellt är en nyckelfaktor för vår framgång. Du utvecklar medarbetare genom att inspirera, motivera och coacha dem till att leverera strålande resultat hos våra kunder.

Till ditt stöd kommer du ha professionella funktioner inom ekonomi, HR, kommunikation m.m. så att du har rätt förutsättningar för att bli framgångsrik.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av tjänsteförsäljning, gärna inom tillverkande industri. Du har lätt för att se och förstå kunders behov, du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att göra affärer. Har du erfarenhet av arbete relaterat till produktinformation är det starkt meriterande. Vi ser att du har ett väl utvecklat nätverk i Östergötland.

Du har några års erfarenhet av att arbeta i en ledarroll och har i tidigare yrken haft personal- och budgetansvar. Genom din energi utvecklar och engagerar du dina medarbetare och med gott omdöme ställer du krav och du vågar utmana dig själv, dina medarbetare och organisationen.

Som person är du proaktiv, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har en god analytisk förmåga i både helhet och detalj. Du kan fokusera på rätt saker och kan förutse tänkbara konsekvenser av dina beslut. För rollen krävs att du har en god strategisk förmåga.

Du har obehindrad kunskap i svenska, både i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Resor inom regionen förkommer.


Ansökningsförfarande
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! I denna rekrytering samarbetar Semcon med Skill. Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Susanne Öman på 0721-43 33 31 alt. susanne.oman @skill.se

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Liknande jobb


Affärsområdeschef Nord

Affärsområdeschef Nord

28 november 2024

Associate Director - Cost Management

Associate Director - Cost Management

28 november 2024

Affärsområdeschef Integration

Affärsområdeschef Integration

27 november 2024