OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!
Om tjänsten
Socialförvaltningen 2.0, en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i att uppnå våra mål. Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning inom socialförvaltningen. Där samlas det övergripande, strategiska och operativa kvalitets- och utvecklingsarbetet. Avdelningen ska styra och stödja förvaltningen och dess chefer avseende kvalitet och utveckling. Målet är att skapa förutsättningar för avdelningarna att leverera kärnverksamhet, vi stöttar dem att stötta kommuninvånarna. Då avdelningen är under uppbyggnad förväntas samtliga medarbetare arbeta aktivt och med engagemang för att bygga den nya avdelningen.
Arbetsbeskrivning
Du leder, styr och stöttar medarbetarna på avdelningen i att bygga upp en ny verksamhet och att leverera stöd till kärnverksamheten. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar för specialister och enhetschef på avdelningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp samt i kommungemensamma styrgrupper.
Dina främsta arbetsuppgifter är att:
• leda genom tillit, mod och engagemang,
• bygga upp och leda det systematiska utvecklings- och kvalitetsarbetet,
• arbeta med ständiga förbättringar och skapa förutsättningar för detta på hela förvaltningen tillsammans med medarbetare på avdelningen,
• leda arbetet med processer och flöden bl a genom fokus på ”digitalt först”,
• föredra ärenden för, och samarbeta med, våra politiker
• samt att aktivt omvärldsbevaka kring verksamhetens frågor.
Kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan motsvarande högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, är ett krav. Du behöver även ha flerårig erfarenhet av att leda medarbetare och verksamhet, av förändringsledning, systematiskt kvalitetsarbete samt av utvecklingsarbete på strategisk nivå.
De egenskaper vi värdesätter mest är att du är initiativtagande, flexibel och uthållig, att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt att du är strukturerad och har en problemlösande analysförmåga.
Om du har med dig utbildning kring ledarskap, förändringsledning, tjänstedesign och digitalisering ser vi det som meriterande. Vi uppskattar också om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Om arbetsplatsen
Avdelningen Stöd och utveckling består av en administrativ enhet och dess enhetschef samt ett team med sex medarbetare som ansvarar för kvalitets- och utvecklingsfrågor.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.
Ungefär 2 900 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar.
Vi NPF-säkrar (neuropsykiatriska funktionsnedsättning) våra skolor och förskolor, utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i.
• På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv.
https://www.norrtalje.se/varvision
• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk.
• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
• Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening.
• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster.
Länk till profilsida
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare