OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Partille kommun är en arbetsgivare som har nära till beslut. Friskvård och hälsa är viktigt för oss som arbetsgivare och det finns därför ett brett utbud av aktiviteter inom friskvård och hälsa, med koppling till allt från förmånscykel till flextidsavtal. Arbetsplatsen är belägen centralt i Partille med närhet både till kommunikationer och köpcentra.
På social- och arbetsförvaltningens sju enheter arbetar ca 130 personer inom något av områdena: råd, stöd och behandling till barn, vuxna och familjer, familjerätt och familjerådgivning, mottagande av nyanlända och integration, råd, stöd och behandling vid missbruk, arbetsmarknadsåtgärder, ekonomiskt bistånd och stöd- och utveckling. Social- och arbetsförvaltningen, SAF, verkar under social- och arbetsnämnden.
Avdelningen för stöd och utveckling har uppdraget att stötta, utveckla och administrera social- och arbetsförvaltningens arbete. Stödfunktionerna och administrationen är förvaltningens nav som bistår förvaltningen med administrativt stöd och håller ihop de administrativa processerna. På Stöd-och utvecklingsavdelningen arbetar i nuläget sju medarbetare såsom verksamhetsutvecklare, ekonomiassistent, nämndsekreterare och fyra administratörer. Avdelningen ansvarar bland annat för statistik, förvaltningens journalföringssystem, hantering av fakturor, arkivering, nämndärenden, avgifter, posthantering, avtal och upphandling, diarieföring, utvecklingsfrågor, digitalisering, e-tjänster, arkivering, med mera. Det är en avdelning med hög servicenivå, stort serviceintresse och god kommunikationsförmåga.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny avdelningschef till stöd och utveckling, är det du?
Uppdraget som avdelningschef för stöd- och utvecklingsavdelningen är en spännande och varierande tjänst där du både ska vara med och driva processer och utveckling framåt samtidigt som du tar dig an de mer fyrkantiga frågorna som säkerhet och lokaler på ett medvetet och ambitiöst sätt. Budget-, arbetsmiljö- och personalansvar ingår som sedvanliga chefsuppgifter.
Förändringsledning är centralt i detta uppdrag viket innebär att du arbetar strukturerat och målmedvetet med att driva förändringsarbetet framåt inom organisationen, inte minst utifrån den nya socialtjänstlagen som kommer innebära omställning till en mer modern socialtjänst där stöd- och utvecklingsavdelningen kommer vara en viktig del i att både utforma, utveckla och stödja processer. Allt för att vi ska kunna erbjuda så bra verksamheter som möjligt för våra medborgare och brukare.
Rollen som avdelningschef innebär att du arbetar nära dina 7 medarbetare och skapar förutsättningar för engagemang, arbetsglädje och utveckling. Arbetsgruppen söker en närvarande och omtänksam chef som både kan värna om och utveckla arbetsuppgifter. Då medarbetarna hanterar en stor variation av uppgifter så önskas en chef som kan leda och fördela arbetet på ett jämnt sätt inom avdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten, exempelvis socionom, beteendevetenskaplig utbildning, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av verksamhets-, personal- och budgetansvar. Har du erfarenhet av att driva förändringsarbete, är förtrogen med myndighetsutövning inom socialtjänst samt har juridisk kunskap/erfarenhet är detta meriterande.
Partille kommun är en förhållandevis liten kommunal arbetsgivare vilket innebär att du tillsammans med dina medarbetare förväntas driva, utveckla och ta ansvar för frågorna inom ditt verksamhetsområde. Det är därför viktigt att du trivs att arbeta självständigt med dina sakfrågor och känner dig trygg med att ta initiativ, starta aktiviteter i syfte att uppnå resultat. Du har en god struktur och driver processer framåt både ensam och tillsammans med andra. Som ledare ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet och till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du samarbetar prestigelöst mot det gemensamma målet, anpassar dig och hittar lösningar genom att lyssna, kommunicera och hantera motsättningar på ett konstruktivt sätt.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Intervjuer är planerade till framförallt följande datum: 11 samt 12 juni
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52