OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Du och dina 17 medarbetare ansvarar för trafikfrågorna i Varbergs kommun. Uppdragen handlar om allt från strategisk planering och deltagande i samhällsbyggnadsprocesserna till åtgärdsplanering, väghållning, myndighetsutövning, enskilda vägar och parkeringsövervakning. På avdelningen finns kommunens experter inom trafik samt väg- och gatuhållning.
Med god känsla och nyfikenhet för de behov som medborgare och näringsliv har i frågor kring resor och transporter arbetar du tillsammans med dina medarbetare utifrån ett trafikslagsövergripande synsätt med hela resan i fokus. En annan viktig uppgift är att arbeta med mobility management för att få fler att välja hållbara transporter genom att påverka resenärers attityder och beteenden. Din förståelse för hur de olika trafikslagen samspelar och påverkas av samhällsutvecklingen bidrar till att vi får ett helhetsperspektiv när vi hanterar dessa viktiga frågor.
Genom en förutseende strategi-och åtgärdsplanering har vi en väl avvägd mix av åtgärder som möter kundernas behov. På så sätt utvecklar vi trafiksystemet med god trafiksäkerhet och skapar förutsättningar för hållbara resor och transporter. På motsvarande sätt säkerställer vi en god ekonomisk hushållning och att rätt åtgärder bevarar och utvecklar vägkapitalet.
Du samarbetar med alla delar i den kommunala organisationen och med andra offentliga och privata aktörer. Detta leder till goda resultat och gör oss till en uppskattad samarbetspartner.
Din avdelning säkerställer att myndighetsutövningen är rättssäker och håller en god servicenivå. Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar till hela förvaltningens verksamhet och utveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har passande högskoleutbildning och relevant erfarenhet från arbete inom trafikområdet. Du har erfarenhet från att leda egna projekt liksom att aktivt delta i andras projekt och processer. Samarbete med olika aktörer liksom erfarenhet från den offentliga världen är meriterande.
Du har erfarenhet från personalledning samt från ett brett samarbete med olika aktörer inom trafiksektorn. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera. Vi tror att du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
I tillsättandet av tjänsten som chef till Avdelning Trafik sker urvalsprocessen fortlöpande, från och med att den första ansökan inkommer.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren
Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45