Avdelningschef Underhåll

Avdelningschef Underhåll

Arbetsbeskrivning

Proaktiv Underhållschef till Hallsta pappersbruk

Stimuleras du av stora utmaningar i en miljö som präglas av innovation och utveckling? Har du förmågan att driva ett underhåll i världsklass? Då är du rätt person för oss på Hallsta pappersbruk. ”Härliga kollegor och utmanande arbetsuppgifter i en utvecklande miljö" så uttrycker sig Holmens medarbetare när de själva beskriver sitt jobb.
Vi arbetar ständigt med att utveckla våra produkter och processer för att ligga i framkant för framtidens papper. Hållbarhet har mycket högt fokus hos oss. Hallsta är helt självförsörjande på ånga, utan att använda biopannor, vilket innebär att vi i princip inte släpper ut några föroreningar alls till luft. Hallsta pappersbruk har länge präglats av innovation och utveckling, vilket gör att vi idag är ett framgångsrikt och effektivt bruk. Vi ligger pendlingsbart från större orter såsom Norrtälje och Uppsala.

Vad innebär rollen?

I rollen som Underhållschef är du ytterst ansvarig att driva ett strategiskt underhåll som genererar mervärde för Hallsta pappersbruk. Du skapar förutsättningar för utveckling av produktionsstödjande åtgärder på ett framgångsrikt och kostnadsmedvetet sätt. Allt detta för att öka tillgängligheten, anläggningseffektiviteten och slutändan lönsamheten.
För att lyckas med detta har du ett professionellt team som du leder på ett agilt sätt för att generera ett underhåll i världsklass. Anläggningen består av många olika processavsnitt som har olika stort underhållsbehov. Detta gör att du som person har förmågan och kunskapen att kunna prioritera vilka underhållsåtgärder som skapar mest mervärde för sajten, både på kort och lång sikt.
Du som söker är med andra ord en nyckelspelare som arbetar målstyrt och ser till att få saker att hända.
Vidare sitter du med i Hallsta pappersbruks ledningsgrupp och förväntas aktivt delta i övergripande frågor för enheten, utöver din egen avdelning. En framgångsfaktor för att lyckas i rollen är att du har ett nära samarbete med produktionen samt övriga avdelningar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har lätt för att sätta dig in i nya situationer, utmaningar och har förmågan att se helheten. Du söker möjlighet att påverka andra samt få dina medarbetare att vilja jobba som ett team. Du behöver också ha en hög empatisk förmåga och fingertoppskänsla i möte med människor inom hela organisationen. Du kommer att ha ett högt inflytande i många frågor, vilket innebär att du behöver ha en fallenhet att kommunicera på ett förtoendeingivande sätt. Vidare har du en nyfikenhet och håller dig uppdaterad om ny teknik inom disciplinen.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och arbetar målinriktat, enligt Holmens värderingar Mod, Engagemang och Ansvar. Du har mycket goda kunskaper inom hantering av stora datamängder och har en förmåga att skapa överskådliga presentationsmodeller utifrån analytisk- och specialiserad fakta.
I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personliga egenskaper men för att lyckas i rollen behöver du ha:
- Akademisk utbildning.
- Gedigen erfarenhet från en liknande befattning inom underhåll.
- Flerårig erfarenhet av att ha lett andra chefer.
- Tidigare budgetansvar och erfarenhet från att leda verksamhet med ekonomiska styrtal.
- God kännedom om underhållsteknik och IFS-datasystem.
- Gedigen processindustriell kunskap och förståelse för processindustrins förutsättningar och behov.
- God kunskap i Svenska och engelska i tal och skrift.
- God datavana och kunskap i Officepaketet.

Vi ser med fördel att du har utbildning inom ledarskap, verksamhetsledning och/eller arbetsmiljö. Har du tidigare erfarenhet från pappers- och massaindustrin anses även det som meriterande.

Ansök redan idag!

Ansökan


Detta är ett samarbete mellan Holmen Paper Hallsta och Unik Resurs i Sverige. Vi hjälper Holmen med urvalet i denna process som sker löpande under ansökningsperioden.
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta: Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se, 072-147 92 36.
Vi kommer i urvalet att nytta personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap.
Ansök till tjänsten redan idag!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Sektionschef Stränggjutning till Ovako Smedjebacken

Sektionschef Stränggjutning till Ovako Smedjebacken

23 december 2024

Produktionschef - Hyltebruk

Produktionschef - Hyltebruk

20 december 2024