OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en attraktiv roll för en utvecklingsinriktad ledare som drivs av helhetsansvar för verksamhet och affär.
Vår avdelningschef för VS går vidare till nya utmaningar och vi är redo för en ny stjärna.
Motiveras du av att leda och driva utveckling och tillväxt och få dina medarbetare att växa?
Vill du själv utvecklas tillsammans med ett team av erfarna kollegor i en region som vågar att satsa? Då kan vi erbjuda dig en spännande roll med stora mandat och utvecklingsmöjligheter.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte med din ansökan.
Om tjänsten
Som avdelningschef har du ett helhetsansvar för verksamhetens organisation, resultat och utveckling. Det innebär att du ansvarar för att leda och utveckla din avdelning med fokus på lönsam tillväxt.
På ett entusiastiskt och målinriktat sätt driver och utvecklar du såväl affärer och kundrelationer som dina medarbetare.
Avdelningen för VS består av ca 50 medarbetare och omsätter ungefär 100 MSEK. Vi är ett glatt gäng som arbetar i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik.
Till din hjälp har du en direktrapporterande filialchef som leder serviceverksamheten samt projektledare, kalkylator och en administratör.
För att kunna erbjuda våra kunder helhetslösningar har du ett nära samarbete med avdelningscheferna för El och Ventilation i Umeå. Tillsammans bidrar ni aktivt till att utveckla verksamheten på orten.
Du rapporterar till regionchefen för Norra Norrland och ingår i regionens ledningsgrupp.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Att med utgångspunkt i verksamhetsmål och strategi leda och utveckla avdelningens verksamhet och personal för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och tillväxt på orten.
• Kund- och marknadsansvar för avdelningen vilket innebär att förstärka och vidareutveckla relationerna med nuvarande och nya kunder.
• Att ansvara för att projekt följs upp med avseende på arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi.
• Att genom engagemang aktivt bidra till ortens, regionens och företagets utveckling
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att få både medarbetare och affärer att växa. Du är en utvecklingsorienterad och närvarande ledare, gärna med tidigare branschkunskap och god förhandlingsförmåga.
Erfarenhet av affärsutveckling, projektledning, och entreprenad juridik meriterar.
Troligen har du en teknisk utbildning i bagaget eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Kunskaper i ekonomi är viktiga då du kommer att ansvara för budget och avdelningens affärsmässiga mål.
Som person är du duktig på att skapa långsiktiga relationer och ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimala lösningar. Du har ett kundfokus och drivs av att både tekniskt och affärsmässigt leverera enligt kundens förväntningar.
Du är en inspirerande ledare som uppmuntrar dina medarbetare att växa och ta ett stort eget ansvar.
Om verksamheten
Läs mer om oss som företag & arbetsgivare på https://www.bravida.se/om-bravida/
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök.
I denna rekrytering samarbetar Bravida med Poolia.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532