OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!
ARBETSUPPGIFTER
Vuxenhabiliteringen är en länsövergripande verksamhet. Huvudkontoret finns i Karlstad med lokalkontor i Arvika, Torsby och Kristinehamn. Här arbetar arbetsterapeuter, assistenter, habiliteringsassistenter, kuratorer, logopeder, läkare, psykologer och sjukgymnaster.
Uppdraget är att ge habiliteringsinsatser till vuxna med vissa funktionsnedsättningar som t ex utvecklingsstörning, autismspektrumtillstånd, förvärvade hjärnskador eller rörelsehinder, så att de kan få ett så väl fungerande vardagsliv som möjligt. Funktionsnedsättningarna är ofta medfödda eller tidigt förvärvade och leder till omfattande behov av stöd. Målgruppen omfattas av rättighetslagstiftningen, LSS, alltså lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Varje år får närmare 950 personer insatser från oss. Arbetsplatsen genomsyras av engagemang, gott kamratskap och klienten i fokus.
Som avdelningschef för Vuxenhabiliteringen har du personal- och arbetsmiljöansvar, och till viss del budgetansvar för verksamheten, är direkt underställd verksamhetschefen och deltar i verksamhetens ledningsgrupp. Övriga arbetsuppgifter fördelas i överenskommelse med verksamhetschefen. I det dagliga arbetet ska du leda och fördela arbetet inom ditt område och ge medarbetarna förutsättningar att vara delaktiga i verksamheten, samt hålla medarbetarsamtal, lönesamtal och arbeta med övrigt personaladministrativt arbete.
Låter detta intressant vill vi gärna att du hör av dig för mer detaljerade upplysningar om uppdraget.
KVALIFIKATIONER
• Adekvat högskoleutbildning.
Vi söker dig som har:
• Kunskap, erfarenhet och intresse av förändrings- och utvecklingsarbete.
• En god förmåga att samarbeta och att samverka med olika intressenter.
• Goda ledaregenskaper och är en god kommunikatör.
• Kunskap om organisationsstrukturen inom den offentliga hälso- och sjukvården.
• God strategisk och analytisk förmåga.
Meriterande är chefserfarenhet och kompetens inom habilitering.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och söker därför dig som tycker om utmaningar, har en förmåga att delegera, skapa dialog och delaktighet samt är planerande, handlingskraftig och resultatinriktad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Möller, verksamhetschef
054-61 40 77
Jenny Belenos, SSR
054-61 43 69
Susanne Lindell, avdelningschef
054-61 40 92
Fredrik Claesson, LSR
054-61 43 45
Susanne Lindell, enhetschef
054-61 40 92
Anita Nyquist, enhetschef
054-61 41 91
Åsa Karlsson, enhetschef
054-61 41 27