Avdelningschef/Management trainee logistik

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.

Till vårt utbyggda lager i Halmstad söker vi nu en avdelningschef/trainee inom logistik. Vi ger dig som är högskoleutbildad mycket goda anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter redan från start.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Under en inspirerande och intensiv utbildningsperiod som sträcker sig under ca ett år får du en omfattande inblick i vår organisation och våra arbetssätt. Du arbetar på olika avdelningar inom organisationen under din utbildning och har därmed möjlighet att prova på olika arbetsuppgifter. Du följer en tydlig utbildningsplan och under den första hälften av utbildningen arbetar du inom försäljningsorganisationen där du lär dig det praktiska arbetet i butik. Därefter arbetar du på de olika avdelningarna på centrallagret, varumottagning, varuexpediering och varuleverans, för att få en gedigen inblick i våra logistikprocesser. Perioden avslutas med en sex veckors inarbetning utomlands.

Efter avslutad utbildning kommer du att anta en roll som avdelningschef. Som avdelningschef ansvarar du för resultat samt för att säkerställa kvaliteten på avdelningens dagliga drift. Du har en avgörande roll i rekrytering, introduktion och utveckling av medarbetare på din avdelning. Med hjälp av dina tankar och idéer bygger vi tillsammans framtidens organisation inom Lidl.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en akademisk examen med mycket goda resultat, gärna med inriktning på logistik eller ekonomi. Vi ser det också som positivt om du har tidigare erfarenhet av ledarskap.

Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och flexibel. Du vill påverka och göra skillnad. För dig är din ständiga vilja att utveckla människor och verksamhet en stark drivkraft. Du trivs både med att planera och följa upp och du har en mycket stark kommunikativ förmåga. B-körkort är en förutsättning för denna tjänst och vi ser kunskaper i tyska som meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 24 augusti 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 21 juli 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024