OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.
SIS LVM-hem Gudhemsgården (LVM - Lagen om vård av missbrukare) är en institution med 26 låsbara och 3 öppna platser som bedriver vård och behandling för män med alkohol-, bland- och narkotikamissbruk, ibland i kombination med psykisk ohälsa och utåtagerande beteende.
Institutioners platser är fördelande på tre avdelningar med bemanning dygnet runt. På institutionen bedrivs vård, utredning och behandling. Våra resurser är sjukvårdspersonal, psykolog, utrednings- och behandlingssekreterare, behandlingsassistenter, programledare och fritidspersonal. Gudhemsgårdens ledningsgrupp består av institutionschef, biträdande institutionschef, avdelningsföreståndare, institutionsansvarig sjuksköterska och personalansvarig. På institutionen finns även kök, administration.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer främst att ansvara för arbetet på avdelningen, men förväntas ta ett helhetsansvar för Gudhemsgården och verka för att resurser används på bästa sätt för att nå uppsatta mål. Du ansvarar inför institutionschefen enligt den fastställda delegationsordningen. Det innebär att du inom givna ramar ansvarar för behandlingsarbetet, personalansvar, budgetansvar och arbetsmiljöansvar på avdelningen.
Det ingår också i ditt ansvarsområde att medverka i planering, uppföljning och utvecklingsarbete för hela institutionen.
Du ingår i Gudhemsgårdens ledningsgrupp samt ingår i chefsberedskap.
KVALIFIKATIONER
Socionom, sjuksköterska, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av arbete med missbruk/beroende och/eller psykiatriskt arbete.
Erfarenhet av arbetsledning.
God kunskap/intresse för ekonomi och budgetprocesser.
Resultatinriktad och målinriktad.
Stort intresse för och kunskap om målgruppen.
Vi ser gärna att du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågeställningar och att du har lätt för att samarbeta. Du bör ha erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller arbete inom psykiatri eller kriminalvård. Vi vill att du är tydlig i ditt ledarskap och att du har en god förmåga att tillvarata dina medarbetares kompetens och resurser.
Du har ett omvärldsperspektiv och är flexibel i din yrkesroll och du arbetar målinriktat. Du har lätt för att arbeta i olika sammanhang och du arbetar för verksamheten och institutionens bästa.
Du är stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt som du är strukturerad i ditt arbetssätt.
Egenskaper som värderas är att du är engagerad, empatisk, uppmuntrande, kreativ, flexibel och modig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Ackér
0515-897 12
Anna Bondesson
0515-897 07
Jimmy Hägg
0515-897 00
Ulf Ljungmark
0515-897 00
Katrin Lavröd
OFR Ulf Ljungmark
0515-897 00
SEKO Jimmy Hägg
0515-897 00
institutionsansvarig ssk. Kristina Classon
0515-897 16
Personalsekreterare Anna Bondesson
0515-897 07
SACO Katrin Lavröd