Avdelningskoordinator till avdelningen för betalningar

Avdelningskoordinator till avdelningen för betalningar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en vikarie till vår avdelningskoordinator som själv kommer att vikariera på en annan tjänst på avdelningen. Den verksamhet avdelningen driver är central för betalningsinfrastrukturen i Sverige. Det händer mycket på området och vi driver både utvecklingsprojekt och löpande verksamhet. Rollen innebär att man är spindeln i nätet på avdelningen, stöttar avdelningschefen och är involverad i vissa specifika uppdrag.

VI ERBJUDER DIG
Rollen som avdelningskoordinator innebär att man är spindeln i nätet på avdelningen. Du kommer att koordinera uppgifter som berör hela avdelningen och samarbeta med andra avdelningar. Arbetsuppgifterna innebär att jobba med strukturer och ordning och reda och det finns stor potential att arbeta självständigt och ta egna initativ. Du lär dig löpande mer om vår verksamhet och om betalningsområdet i stort genom att koordinera enhetsöverskridande frågor och även vara involverad i specifika uppdrag.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Arbetsuppgifterna består i att stötta avdelningschefen, ledningsgruppen och i vissa specifika uppdrag på avdelningen. I arbetet ingår att planera, samordna och följa upp. Du bidrar i utvecklingen av ledningsgruppens arbetsformer och kommer bl.a. att ta hand om mötesadministration, minnesanteckningar och fakturor. Vidare ingår en del specifika uppgifter såsom att vara dataskyddsambassadör. Det kommer också finnas möjlighet att vara med i en del arbete som sker på enheterna. Du kommer att ta stort eget ansvar för arbetsuppgifterna och formerna för ditt arbete.

DITT TEAM
Du jobbar på avdelningens stabsenhet som består avdelningschefen, som också är din chef, två biträdande avdelningschefer och en programledare. I det dagliga arbetet kommer du att samarbeta nära med oss och även ha mycket kontakt med enhetscheferna och medarbetarna på avdelningen. Du har alltså inte en fast arbetsgrupp.

MER OM DIG
Du har en examen i nationalekonomi och några års erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter, däribland inom statlig myndighet. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från Riksbanken och/eller centrala betalningssystemet. Har du arbetat inom den finansiella sektorn är det en merit. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och kunskaper inom officepaketet är en självklarhet för dig. Som person är du nyfiken, proaktiv och finner självständigt lösningar. Struktur och ordning och reda är något du tycker är viktigt. Du är en person som tycker det är roligt att få saker och ting gjorda och du når gärna resultat genom att samarbeta med andra.

MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett vikariat under ett år med tillträde senast i augusti. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster. 

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.

Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar. 

INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 14 april. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök.

Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt. Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024