OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du ordning och reda och har förmåga att överblicka och strukturera? Är du en serviceinriktad person som vill skapa goda förutsättningar för avdelningens arbete? Är du dessutom noggrann och uppmärksam, och trivs med att arbeta i en händelserik miljö med kunniga och engagerade kollegor? Då kan tjänsten som koordinator på Riksbankens avdelning för betalningar vara jobbet för dig!
VI ERBJUDER DIG
Avdelningen för betalningar har till uppgift att bidra till att betalningar är säkra och effektiva. Det gör vi genom att tillhandahålla betalningssystemet RIX, ge ut kontanter och genom analyser om olika betalningsfrågor. Det händer mycket inom betalningsområdet och avdelningen driver både en löpande verksamhet och ett antal utvecklingsprojekt. Rollen innebär att man har en central funktion på avdelningen samt stöttar avdelningschefen och ledningsgruppen.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Som koordinator arbetar du med hela avdelningen för betalningar och ser till att vår vardag fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten innebär en hög grad av administration och samordning. En viktig del är stöd till avdelningschefen och ledningsgruppen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera kalendrar, boka och förbereda möten, skriva minnesanteckningar, hantera fakturor, boka resor, hantera dokument och att sammanställa uppgifter. I arbetet ingår att ha många bollar i luften och förutsätter ett väl fungerande samarbete med många olika personer, både internt och externt.
Du kommer även att ha specifika uppdrag, t.ex. är du avdelningens dataskyddsambassadör. Beroende på din bakgrund och i mån av tid kan det även bli aktuellt att delta i något av avdelningens uppdrag.
DITT TEAM
Avdelningen består av sex enheter. Du jobbar på stabsenheten som leds av avdelningschefen och därutöver består av tre biträdande avdelningschefer och en programledare. I det dagliga arbetet kommer du även att arbeta nära enhetscheferna samt kollegor på vår och andra avdelningar.
MER OM DIG
Vi söker dig som stimuleras av att ge stöd och service på en hög nivå och av att utveckla och förbättra administrativa strukturer. Du har erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete. Du har för rollen avslutad relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från statsförvaltningen och likaså om du har god kännedom om finansiell sektor. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och har en hög IT-mognad. Kunskaper inom officepaketet är en självklarhet för dig. Många möten genomförs digitalt och det är viktigt att du är bekväm med att hantera verktyg som Teams och Webex samt med att organisera hybridmöten. Du har erfarenhet av att arbeta i Agresso, Primula och Sharepoint eller liknande system.
Som person är du strukturerad och sätter stort värde i att ha hög kvalitet i de uppgifter du utför. Vikten av ordning och reda är en självklarhet för dig. Du är serviceinriktad, flexibel, tar egna initiativ och jobbar med framförhållning. Du kan jobba självständigt och får saker gjorda. Du tycker om att sätta dig in i nya uppgifter och tar dig an både enkla och mer omfattande uppgifter med en positiv och problemlösande inställning. Goda relationer och samarbete kommer naturligt för dig. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
MER OM TJÄNSTEN
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas
Placering: Huvudkontoret Brunkebergstorg Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan i den mån arbetsuppgifterna tillåter
Förmåner: Generösa semestervillkor, subventionerad lunch i personalmatsal, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.
ANSÖK
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 februari. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.
Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.