Avdelningskoordinator till avdelningen för betalningar

Avdelningskoordinator till avdelningen för betalningar

Arbetsbeskrivning

Gillar du ordning och reda och har förmåga att överblicka och strukturera? Är du en serviceinriktad person som vill skapa goda förutsättningar för avdelningens arbete? Är du dessutom noggrann och uppmärksam, och trivs med att arbeta i en händelserik miljö med kunniga och engagerade kollegor? Då kan tjänsten som koordinator på Riksbankens avdelning för betalningar vara jobbet för dig!

VI ERBJUDER DIG
Det händer mycket inom betalningsområdet och avdelningen driver både en löpande verksamhet och ett antal utvecklingsprojekt. Rollen innebär att man har en central funktion på avdelningen samt stöttar avdelningschefen och ledningsgruppen. Vi har redan en avdelningskoordinator, nu söker vi en kollega till den personen.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Som koordinator arbetar du med hela avdelningen för betalningar och ser till att vår vardag fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten innebär en hög grad av administration, möteshantering och samordning. Du stödjer avdelningschefen, ledningsgruppen och enheterna. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera kalendrar, boka och förbereda möten, ta minnesanteckningar, hantera fakturor, boka resor, hantera dokument och att sammanställa uppgifter. I arbetet ingår att ha många bollar i luften och samtidigt arbeta strukturerat. Arbetet förutsätter ett väl fungerande samarbete med många olika personer, både internt och externt.

DITT TEAM
Riksbanken består av åtta avdelningar. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation. Avdelningen för betalningar består av tre enheter och en stab. Du jobbar på staben som leds av avdelningschefen och därutöver består av dig, vår befintliga avdelningskoordinator, tre biträdande avdelningschefer och en programledare. I det dagliga arbetet arbetar du även nära enhetscheferna samt kollegor på vår och andra avdelningar.

MER OM DIG
Vi söker dig som stimuleras av att ge stöd och service på en hög nivå och som ser en utmaning i att utveckla och förbättra administrativa strukturer. Du har erfarenhet av administrativt arbete och har en för rollen passande utbildning. Du har arbetslivserfarenhet från statlig myndighet och det är meriterande om du har god kännedom om finansiell sektor. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och är van vid att ta minnesanteckningar. Du har en hög IT-mognad och goda kunskaper inom officepaketet. Många möten genomförs digitalt och det är viktigt att du är bekväm med och van vid att hantera verktyg som Teams, Skiffer och Webex samt med att organisera hybridmöten. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso, Primula och Sharepoint eller liknande system.

Som person är du strukturerad och sätter stort värde i att leverera med hög kvalitet i de uppgifter du utför. Vikten av ordning och reda är en självklarhet för dig. Du är serviceinriktad, flexibel, tar egna initiativ, kan jobba självständigt och får saker gjorda. Du tycker om att sätta dig in i nya uppgifter och tar dig an både enkla och mer omfattande uppgifter med en positiv och problemlösande inställning. Goda relationer och samarbete kommer naturligt för dig. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

MER OM TJÄNSTEN
Tillträde: Omgående
Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Placering: Huvudkontoret kommer under några år från 2024 och framåt delas upp mellan Brunkebergstorg och Klarabergsgatan i centrala Stockholm. Arbetsplatsen kan därför komma att växla mellan dessa två adresser.
Arbetstid: Förtroendearbetstid 
Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan i den mån arbetsuppgifterna tillåter.
Förmåner: Generösa semestervillkor, subventionerad lunch i personalmatsal, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap. 

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

ANSÖK 
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 december 2023. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. 

Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024