OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för koordinering, service och administration? Vill du jobba på en arbetsplats med hög professionalism, digitalisering och utveckling i fokus som bidrar till din och allas rättssäkerhet? Finns 100 trevliga kollegor och bra arbetsmiljö högt på din lista? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig.
Vad innebär arbetet?
Hos oss kommer du att arbeta nära avdelningens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med en mix av olika koordinerande och administrativa uppgifter som varierar över tid. Arbetsuppgifterna består i att strukturera, planera, samordna och följa upp. Du har också möjlighet att påverka inritningen på tjänsten.
I tjänsten ingå bl a att:
- administrera olika möten med agenda, kallelse och minnesanteckningar samt uppföljning av beslutade aktiviteter
- sammanställa enklare ekonomisk översikt och administrera fakturor
- vara projektadministratör för mindre projekt
- samordna och förbereda underlag som uppföljnings- och presentationsmaterial
- hantera administration och on-boarding i samband med att nya medarbetare ska börja arbeta hos oss
- webbredaktör med uppgift att underhålla och administrera viss övergripande information om avdelningen t ex på intranätet
- vara behjälplig vid resor och annan praktisk planering
Vem söker vi?
Du är serviceinriktad, strukturerad, självgående och tar egna initiativ samtidigt som du trivs i en roll där samarbete med andra är avgörande. Förmågan att se till såväl detaljer som till helhet är också viktigt, liksom att vara flexibel inför ändrade omständigheter och omprioriteringar. Eftersom Domstolsverket har en komplex verksamhet behöver du ha ett gott omdöme och vara kvalitetsmedveten.
Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet och gärna erfarenhet av något ekonomiadministrativt system. Du kan utrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Du har minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av service och/eller administrativt arbete. Erfarenhet från IT-branschen, ekonomiadministration, kommunikationsarbete och projektadministration är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vilka är vi?
Domstolsverkets IT-avdelning är hjärtat i 80 domstolars digitalisering. Vi underlättar vardagen för cirka 7 400 IT-användare i Sveriges domstolar och bidrar på så sätt till rättstrygghet och demokrati för landets invånare. Varje dag.
Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Sveriges Domstolar också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet.
Domstolsverkets uppdrag är att utveckla, administrera och stödja cirka 80 domstolars och nämnders verksamhet inom Sveriges Domstolar. Med moderna arbetssätt och tekniker löser IT-avdelningen Sveriges Domstolars behov av digitalisering.
Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster.
Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje. Vi är en arbetsplats med fina resultat i den årliga medarbetarundersökningen och här finns stora möjligheter till kompetensutveckling.
Domstolsverkets moderna huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping och har lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Umeå och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer.
Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om, och hur det är att jobba hos oss.
Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete på distans kan överenskommas, detta bestäms i dialog med din närmaste chef.
Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag!