Avdelningssamordnare till fastighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen är Göteborgs Stads fastighetsorganisation för skolor och boenden.Vårt uppdrag är att förvalta, bygga och anpassa bland annat skolor, förskolor, äldreboende och boende med särskild service. Vi är också en aktiv part i ett effektivt utnyttjande av lokalerna över tiden. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder och brukare. Vårt kännetecken är god service genom hög kompetens, närhet och enkelhet. I förvaltningen arbetar ca 370 medarbetare. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen




ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsbeståndet består av skolor, förskolor, äldreboende o boende med särskild service med en total förvaltad yta på 2,1 miljoner kvadratmeter. Fastighetsavdelningen ska förvalta fastigheterna på ett värdesäkrande sätt och skapa goda kundrelationer. Avdelningen består av ca 50 medarbetare och är indelad i tre enheter; förvaltarenheten, hyresenheten och enheten för energi, miljö och säkerhet.

Som avdelningssamordnare arbetar du på direkt uppdrag av avdelningschefen och deltar aktivt i avdelningens ledningsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- planera, driva och fullfölja processer och projekt framför allt inom området styrning-ledning-uppföljning.
- bistå avdelningschefen i ledningsgruppsarbetet när det gäller planering, genomförande och administration.
- planera, samordna och följa upp avdelningens budget- och verksamhetsplanering i samråd med stödavdelningarna.
- ta fram underlag för ledningsgruppens strategiarbete.
- etablera och vidareutveckla strukturerade samarbetsrelationer internt och externt.



KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en relevant högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kvalificerad administration på strategisk nivå, gärna inom bygg-/fastighetsbranschen. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt arbete i arbetsledande ställning är meriterande.

Som person är du analytisk och har förmåga att med beaktande av olika perspektiv vara ledningens bollplank och specialist. Du har förmåga att se helheter, tänka och arbeta strategiskt men också operativt. Du har också ett strukturerat arbetssätt och är kvalitetsmedveten.

Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt har ett pedagogiskt sätt att presentera alternativ och lösningar.

Eftersom du kommer ingå i många olika sammanhang med olika människor är det även viktigt att du kan inspirera och få med dig andra, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 september 2013

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024