Avdelningssekreterare

Arbetsbeskrivning

OBS FLATSEN TILLSATT



Vad vi förstår finns möjlighet genom arbetsförmedlingen att börja några veckor innan vår ordinarie avdelningssekreterare påbörjar sitt friår.

Kansliavdelningen ingår i den samlade administrationen tillsammans med avdelningarna för Ekonomi, IT-strategi, Personal, Utveckling och Information.
Inom kansliavdelningen handläggs en rad sjukhusövergripande uppgifter där de tyngsta utgörs av
o Dokumenthantering och informationssäkerhet
o Registratur och hantering av allmänna handlingar
o Arkiv och kopiering
o Bibliotek
o Försörjningsfunktionerna
o Patienttransporter
o Patienthotell
o Postcentral
o Övriga interna transporter
o Städcontrolling
o Kostcontrolling
o Miljö
o Reception
o Säkerhet

Uppgifterna som avdelningssekreterare blir att på olika vis stödja vissa av ovanstående funktioner.I det vardagliga kommer tyngden i arbetsuppgifterna framförallt fokusera på att vara allmän behjälplig åt avdelningens olika funktioner, det gäller t ex fakturahantering, telefonpassning, personalredogörarskap, anmälningsadministration för den utbildningsverksamhet som bedrivs inom avdelningen, sammanställa material etc.Vidare kommer en viktig del att utgöras av att svara för back up vid i sjukhusets diarium, en funktion som dagligen måste vara bemannad.


Vi tror att Du som erhåller friårsvikariatet har en treårig gymnasieutbildning med administrativ inriktning (samhälle, ekonomi) eller motsvarande kompetens vunnen genom arbetslivserfarenhet.Vidare ser vi det som viktigt att Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift, att Du har goda kunskaper i Microsoft Office, att Du samtidigt klarar av att ha flera bollar i luften och slutligen har en beredskap för förändringar i såväl arbetsinnehåll som organisatorisk inplacering.



Kontaktpersoner på detta företaget

Driftchef Stefan Månsson

Sammanfattning

Postadress

None
LUND, 22185

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010