Avdelningssekreterare till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Avdelningssekreterare till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Till Äldre vård- samt omsorgsförvaltningen söker vi fyra avdelningssekreterare, en till vardera avdelning; Vård- och omsorgsboende, Hemtjänst, Hälso- och sjukvård samt Myndighet.

- Avdelningen Vård- och omsorgsboende består av 51 vård- och omsorgsboende med närmare 3100 lägenheter, 186 korttidsplatser och 36 avlösningsplatser. På avdelningen arbetar cirka 3300 medarbetare och över 120 enhetschefer och 9 verksamhetschefer, verksamhetsutvecklare, verksamhetscontroller och projektledare fastighet.

- Avdelning Hemtjänst består av 80 enheter som producerar 1,9 timmar hemtjänst om året till 8400 omsorgstagare. Avdelningen har närmare 2700 medarbetare, inklusive 80 enhetschefer och 8 verksamhetschefer.

- Avdelning Hälso- och sjukvård ansvarar för kommunal hälso- och sjukvård i stadens vård- och omsorgsboende, i ordinärt boende och vid boende för särskilt stöd och service inom förvaltningen för funktionsstöd. På avdelningen arbetar 1000 medarbetare (sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter), 7 verksamhetschefer, 33 enhetschefer samt verksamhets- och metodutvecklare.

- Avdelning Myndighet består av 11 enheter, drygt 200 medarbetare, 10 enhetschefer, 2 verksamhetschefer samt verksamhetsutvecklare och verksamhetscontroller. Ett stort antal myndighetsbeslut fattas dagligen och administratörsuppdraget är i hög utsträckning kopplat till statistik och faktauppföljning.

Du rapporterar till respektive avdelningschef och är unik i din roll, men har ett nära samarbete med avdelningens verksamhetsutvecklare, kvalitetsutvecklare och verksamhetscontroller.

I din roll som avdelningssekreterare är dina främsta arbetsuppgifter att vara sekreterare och hantera kallelser, dagordning, protokoll och uppföljning i tex avdelningens ledningsgrupp och andra återkommande möten, olika arbetsgrupper och lokala samverkansgrupper. Du kan också komma att samordna praktiskt arbete kring brukarenkäter i samråd med avdelningens verksamhetsutvecklare/kvalitetsutvecklare och vara kontaktperson och administrera inför avdelningens större möten/utbildningar. Vidare kommer du att hantera statistik genom att ta fram nyckeltal, svara på förfrågningar som kommer externt, sammanställa underlag för presentationer samt även jobba med viss personaluppföljning på avdelningsnivå tillsammans med HR-stöd. Arbetet kommer att variera utifrån avdelningens uppdrag och behov. Du är med och formar rollen då den är ny för förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning från tex förvaltningshögskolan, offentlig förvaltning, socionom eller likvärdig utbildning. Du behöver också ha intresse och kunskap kopplat till området äldreomsorg.

Du har även god administrativ kunskap. De system vi jobbar i är tex Personec, Proceedo, Nekksus, Stratsys. Om du har arbetat i liknande verksamhetssystem är det meriterande. Givetvis har du goda kunskaper i Office-paketet.

Du supporterar i första hand avdelningens chefer därför är det av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att hitta lösningar. Därmed är ditt bemötande mycket viktig för att lyckas i jobbet. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån ibland komplex information. I ditt arbete är du strukturerad och använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet även när du har många olika uppgifter att hantera. Vi kräver mycket av dig, men det är en väldigt spännande tjänst för dig som passar in i våra krav!

I rekryteringsprocessen kommer vi att använda personlighets- samt kapacitetstest för ett första urval.

Hos oss får du vara med och supportera Sveriges största kommunala verksamhet, ta chansen och sök nu! När du söker jobbet kan du välja vilken inriktning av verksamhet du i första hand vill supportera.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024