Avdelningssekreterare till miljöskyddsavdelningen, vikariat

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

ARBETSUPPGIFTER
Miljöskyddsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att verka för att nå miljömålen genom tillsyn och prövning av miljöfarlig verksamhet, arbete med förorenade områden samt främjande av miljö- och klimatomställning. Vår avdelningssekreterare kommer att vara föräldraledig under senvåren och vi söker nu en vikarie.

Som avdelningssekreterare arbetar du med löpande administrativt stöd åt avdelningens ledningsgrupp och avdelningen i stort.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara ett stöd till medarbetarna i arbete av administrativ karaktär
• Fungera som kvalificerat chefsstöd genom att bland annat ta fram presentationer och andra underlag
• Sköta planering och genomförande av möten, konferenser och andra arrangemang
• Vara beställare av IT- och telefonitjänster samt inköp av varor och tjänster
• Viss fakturering så som tillsyns- och prövningsavgifter
• Ansvara för löpande uppdateringar av intranät och andra digitala kommunikationskanaler
• Viss diarieföring samt ärendehantering
• Viss kommunikation såsom hantering av avdelningens digitala brevlåda samt av inkommande frågor
• Vara kontaktperson mot Länsstyrelsens stödjande enheter


Din placeringsort är företrädesvis i Göteborg men placering i Vänersborg eller Mariestad kan diskuteras. Det finns goda möjligheter att delvis arbeta på distans.

Resor kan ingå i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.


KVALIFIKATIONER
Våra förväntningar på dig

Krav
•Utbildning inom områden som administration, HR, ekonomi, statskunskap eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Goda kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i andra datasystem för tex ärendehantering.
• Minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete motsvarande de arbetsuppgifter som anges ovan
• Vana att föra mötesanteckningar

Meriterande
• Erfarenhet av projektledning eller arbete som projektkoordinator
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Vana att jobba med Officepaketet, Adobe Acrobat Pro och Publiceringsplattformar
• Erfarenhet av diarieföring
• Grundläggande miljöutbildning och/eller intresse av miljöfrågor


Vi söker dig med minst ett par års erfarenhet från en liknande roll, gärna i en dynamisk verksamhet där krav har ställts på ansvarstagande, engagemang och hög servicegrad.

Som avdelningssekreterare är du den naturliga koordinatorn inom avdelningen och tjänsten kräver såväl ett strukturerat arbetssätt som god ordning och egen initiativförmåga. För att lyckas i rollen behöver du tycka att service är både roligt och viktigt och ha ett positivt och prestigelöst förhållningssätt samt ha förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.

Som person är du trygg och har lätt för att samarbeta. Du är drivande och har en god digital kompetens och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Vidare förstår du vikten av hög integritet då du får insyn i stora delar av verksamheten

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas på att din bakgrund och din kompetens kan bidra till att öka vår mångfald.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
Sten Wolme
010-224 54 39
Mikael Johansson

Jan Carlsson

Pia Strandh
031-7619213
Redovisningschef Emelie Larsson
010-224 54 08
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Mikael Johansson

Personalchef Jan Carlsson

Sammanfattning

Besöksadress

Södra Hamngatan 3 40340 GÖTEBORG
None

Postadress

None
GÖTEBORG, 40340

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024