Avdelningssekreterare till plastik och käkkirurgiavdelning 85F2

Avdelningssekreterare till plastik och käkkirurgiavdelning 85F2

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde plastikkirurgi och käkkirurgi

Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vår verksamhet
Avdelning 85F2 är en kirurgisk vårdavdelning med inriktning mot plastik- och käkkirurgi. Vi har i nuläget 10 vårdplatser. Övervägande del av verksamhetens uppdrag är inriktat mot kirurgisk vård. Avdelning 85F2 vårdar patienter i alla åldrar och personalen uttrycker att det är en ”positiv vård” då vi rekonstruerar och läker. Vi ingår i ett verksamhetsområde som ansvarar för två rikssjukvårdsuppdrag (numera benämnda nationell högspecialiserad vård); svåra brännskador och viss kraniofacial kirurgi, vilket innebär att patienter tas emot från hela Sverige för att erbjudas specialistsjukvård. Parallellt bedrivs även forskning inom verksamhetsområdet med internationella samarbeten.

Ditt uppdrag
Som sekreterare hos oss kommer du att vara vårt ansikte utåt och många gånger är du den första som patienterna och/eller närstående möter. Du kommer att vara ett stöd i det dagliga arbetet på avdelningen och ha ett flexibelt samarbete med chefer och övriga medarbetare. I dina arbetsuppgifter kommer du bland annat arbeta med följande uppgifter:

• Insamling och sortering av journalhandlingar
• Fax och posthantering samt ha koll på rörposten.
• Ha koll på bokade inskrivningar
• Boka in återbesök
• Ansvara för avdelningstelefonen
• Ekonomi - mottagarattestera fakturor i Agresso, registrering av vårdkostnader
• Gå igenom mottagningsbesöken som skett på jourtid, att dessa är utförda och fakturerade samt DRG-kodade.
• Boka transport och sjukresor
• Beställning av kontorsmaterial, madrasser och tolkservice mm.
• Skicka in elektroniska felanmälningar på sådant som behöver åtgärdas på avdelningen.
• En gång i veckan kontrollera osignerade PAD-svar i Cosmic enligt rutin.
• Delta aktivt på daglig styrning, avdelningsmöten och teamtemp.
• Andra vanligt förekommande ”spindel i nätet” uppgifter på en vårdavdelning

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en problemlösare med en mycket god administrativ och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många parallella uppgifter att hantera samtidigt behöver du ha en god prioriteringsförmåga och vara stresstålig. Fördelaktigt om du har goda datakunskaper samt goda kunskaper i datasystem som Agresso, Cosmic och Orbit.

Det är viktigt att du är serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor och att du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du arbetar självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och för vår verksamhet genom att driva dina processer vidare på ett strukturerat sätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning. Arbetstiden är förlagd måndag–fredag, kontorstid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Sabina Lindberg, tel. 018 - 611 54 26
Biträdande avdelningschef Orn Anong, tel. 018 - 617 45 17
Facklig kontaktperson Kommunal nås via växeln 018 - 611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att intervjua fortlöpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


17 september 2024

Sekreterare

Sekreterare

3 september 2024

2 september 2024

Nämndsekreterare med inriktning kommunala råd

29 augusti 2024