Avdelningssekreterare/assistent

Arbetsbeskrivning

Avdelningen Group Financial Control och Group Business Control inom Sandvik Group Finance söker avdelningssekreterare.Group Financial Control och Group Business Control är ansvariga för sammanställning och analys av Sandvikkoncernens finansiella information och redovisning, att avges till koncernledning, styrelse och externa intressenter.Detta ställer särskilt höga krav på medarbetarna vad gäller noggrannhet och kvalitet på det utförda arbetet.Kompetensen är hög på avdelningen, sammansättningen av medarbetare väl balanserad och vi eftersträvar aktivt en trivsam arbetsmiljö.Avdelningen har ca 20 medarbetare.Tjänsten som avdelningssekreterare är av stor betydelse.Vi söker dig som kan förena service, initiativförmåga och självständighet med kvalitet och noggrannhet.Arbetet spänner över ett brett område, från sedvanlig kontorsadministration till kontakter med koncernledning och styrelse.En stor del av arbetet sker på engelska.Tonvikten i arbetet är att verka som assistent till cheferna för Group Business Control respektive Group Financial Control, men också att vid behov ge administrativt stöd åt avdelningens gruppchefer och medarbetare.Arbetsuppgifter Som avdelningssekreterare är du assistent till chefen för Group Business Control och chefen för Group Financial Control och ger även sekreterarstöd till avdelningens gruppchefer och medarbetare.Du arrangerar möten och konferenser samt agerar som sekreterare och protokollförare på möten.I dina arbetsuppgifter ingår också att: - Boka resor och upprätta reseräkningar.- Ombesörja avdelningens praktiska behov i form av kontorsutrustning och -materiel.- Attestera fakturor och tidrapporter.- Förbereda och utarbeta presentationsmaterial, företrädesvis i PowerPoint.- Deltaga i arbetet med att framställa Sandviks årsredovisning.- Sammanställa dokumentation till koncernledning, styrelse och revisorer.Din profil Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och dokumenterad erfarenhet av serviceinriktat arbete.Du besitter mycket goda kunskaper i engelska språket - både muntligt och skriftligt - liksom mycket goda kunskaper i Officepaketet.För att vara rätt person för den här tjänsten tror vi att du är positiv och har en öppen personlighet.Det är viktigt att du är serviceinriktad och initiativtagande liksom självständig och proaktiv med gott omdöme.Du utför ditt arbete noggrant och kvalitetsmedvetet samt är van att koordinera mångfacetterade uppgifter.Vana vid kontakter på styrelsenivå och med externa intressenter är meriterande.Koncernen hade 2007 cirka 47 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på mer än 86 000 MSEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 oktober 2008
  • Ansök senast: 16 november 2008

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024