OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
HR-servicecenter är en enhet på HR-strategiska avdelningen.
Vi är en utförarenhet inom HR som utvecklar vår organisation utifrån uppgiften att stödja, samordna och kvalitetssäkra utvalda HR-processer. Vi är cirka 20 medarbetare som drivs av gott/god kamratskap, professionalitet, kompetens och serviceanda. På HR-servicecenter arbetar vi med rekryterings- och utbildningsadministration för förvaltningens chefer och HR-avdelningar och vi bedriver sjukhuscentraliserad rekrytering av semestervikarier.
På vår enhet finns Welcome Services som bedriver utlandsrekrytering och relocation. På enheten finns även medarbetare i Kompetensutvecklingscenter (KU-Center) vars uppdrag är planering, samordning och utveckling av sjukhusgemensamma kompetensutvecklingsinsatser.
Vad kan vi erbjuda dig?
Möjlighet att arbeta hemifrån samt goda kompetensutvecklingsmöjligheter.
Arbetsuppgifter
En bred administrativ roll som både sekreterare och Heromarapportör. Uppdraget som avdelningssekreterare omfattar administrativt sekreterarstöd åt Enhetschef HR. Du kommer att ha en sekreterarfunktion på enhetsmöten, APT och föra protokoll och minnesanteckningar.
Du kommer att arbeta med flera IT-verktyg. Exempel på uppgifter är: rese- och konferensbokare, sekreterare vid möten efter behov, kalender och mejlhantering enligt överenskommelse, bevakning av tjänstetelefon vid behov, sammanställningar och framställan av presentationer med mera, beställning/inleverans/godsmottagning i Marknadsplatsen, fakturahantering i Proceedo, upprättande av möteskallelser, agendor och verksamhetsrelaterat informationsmaterial i Sofia SharePoint.
Som Heromarapportör genomför du ett dagligt arbete med schemaläggning, hantering av stämplingar och Heroma ärenden. Du kan ha delegerad attesträtt för chef. Genomför omkonteringar på begäran av chef, controller på sjukhusgemensam ekonomienhet. I arbetsuppgifterna ingår löpnade avstämningar med de chefer du stöttar samt med HR, controllers på Sjukhusgemensam ekonomienhet samt Löneservice. Arbetet innehåller spårningar av kostnader i Heroma. Bevakningar inför deadline. Du har kontakt med HR, Heromarsupporten samt specialist-supporten vid upplägg av nya grupper, verksamhetsunderlag, nya aktiviteter. Kontroller av chefskopplingar i Heroma med mera.
Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen. Du ska ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och Heroma samt ha mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Du skall även ha dokumenterad erfarenhet av arbete som sekreterare och Heromarapportör. Det är meriterande om du har kunskap inom: AB kollektivavtal, Semesterlagen, Föräldraledighetslagen, och Lag om sjuklön.
Kompetenser som är viktiga för att lyckas och trivas med arbetet. Noggrann, strukturerad, serviceinriktad, relationsskapande. Du behöver vara kunnig i att söka fram information och veta hur du ska tolka och förhålla dig till lagar, regler och riktlinjer. Digital mognad och intresse för innovation är viktigt för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionsledare, Ebba Rundqvist
070-082 46 93