Avfallshandläggare

Avfallshandläggare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med intresse för drift, service samt miljö och hållbarhetsfrågor som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av avfallshanteringen i Sollentuna kommun! 

Har du erfarenhet från administrativ roll, driftroll eller från samarbete med entreprenad, samt trivs med att ge kundservice hoppas vi att du ansöker till oss!

SEOM är ett lokalt energi- och miljöbolag i Sollentuna som sitter i vackra lokaler vid Knista Gård.
I samband med att vi övertar ansvaret för kommunens förpackningsinsamling behöver vi utöka organisationen med en avfallshandläggare. 
I rollen som avfallshandläggare ansvarar du för uppföljning av den dagliga driften av kommunens avfallshantering. Rollen innefattar varierande arbetsuppgifter och du utför både platsbesök och arbetar från kontor i samarbete med kollegor, kunder och entreprenörer. 
Huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av kundärenden, arbete i verksamhetssystem, utföra registervård, genomförande och kontroll av entreprenad, platsbesök och avtalsuppföljning. 
Som avfallshandläggare rapporterar du till verksamhetschef för avfall och jobbar i nära samarbete med avfallsingenjör, kundtjänst och entreprenör. 
Vi letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet med stort driv och potential att utvecklas, då ansvarsområden kan variera och utöka med tiden för rätt person.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Arbetstid är Måndag – Fredag.

Sista ansökningsdag: 15 April 2023
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför gärna så snart som möjligt. 
För information: I denna rekrytering samarbetar SEOM med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Adam Bernhoff på 072 988 90 03, adam.bernhoff@randstad.se

SEOM genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen in med din ansökan!

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för daglig drift
Kundärenden
Utföra platsbesök
Bevaka elektronisk registrering
Medverka/leda drift- och avtalsmöten
Medverka/genomföra upphandling av entreprenad
Hålla kontakt med entreprenör 
Medverka och leda i olika projekt med avseende på avfall
Andra arbetsuppgifter kan förekomma


Kvalifikationer
Krav:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet
Behärska svenska i tal och skrift
Genomförd gymnasieutbildning
B-körkort
God datorvana

Meriterande:
Erfarenhet från avfallsbranschen
Erfarenhet från entreprenad eller som beställare av arbete med avtal- eller kravuppföljning.
Utbildning och/eller erfarenhet av verksamhetssystem BFU/MFU
C-körkort
Erfarenhet från kommunal verksamhet

Personliga egenskaper: 
Du trivs med kontakter med andra aktörer samt har förmåga att ta egna initiativ, driva projekt och aktiviteter för att nå uppsatta mål och bevaka verksamheten
Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har god samarbets- och kommunikationsförmåga 
Du brinner för att ge kunder god service
Som person är ansvarstagande och har stor serviceförmåga samt har ett strukturerat, flexibelt och öppet arbetssätt
Du är lyhörd men tar också egna initiativ för att föra verksamheten framåt och säkerställa funktion


Erfarenhet
Minst 2 års arbetslivserfarenhet.

Om företaget
SEOM, Sollentuna Energi & Miljö AB, är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun. Med cirka 100 anställda omsätter vi ungefär 700 miljoner kronor årligen. 
Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, fiber, TV, vatten och avfallshantering. Vi är en dynamisk organisation vilket gör att du får vara med att påverka företagets utveckling och din egen roll. Våra olika verksamheter kräver en bra mix av människor med olika erfarenheter och kompetenser. Vi har ett genuint miljöfokus och är drivande i omställningen till ett hållbart Sollentuna. Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet är våra värderingar i det dagliga arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 15 april 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024