OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tekniska förvaltningen, Avfall & Återvinning - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar avfallshantering. Verksamheten består idag av 12 hängivna och erfarna medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Nu utökar vi vår verksamhet med en avfallsplanerare. Är du vår nya medarbetare?
Som avfallsplanerare arbetar du strategiskt med införandet av det nya direktivet, som berör det kommunala ansvaret av att samla in förpackningar. Du är specialist i sakfrågor och stödjer verksamheten utifrån behov inom området som berör förpackningsinsamling samt ÅVC-verksamheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med verksamhetschef och övriga tjänstepersoner inom avfallsavdelningen.
Inom ramen för uppdraget kommer du bland annat att arbeta med införandet av direktivet rörande förpackningsinsamlingen och driva det projekt som är kopplat till direktivet. Du kommer också att vara ett stöd i drift- och utvecklingsfrågor för våra återvinningscentraler.
Som avfallsplanerare utreder, analyserar och utarbetar du underlag för politiska beslut och genomför muntliga föredragningar i exempelvis nämnden. Uppdraget medför också en del kontakter med myndigheter och andra organisationer inom området, samt aktivt deltagande i våra avfallsnätverk.
Då det här uppdraget är nytt finns det goda möjligheter för dig att vara med och utveckla tjänsten framöver.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill utvecklas i en spännande och samhällsviktig verksamhet!
Tjänsten som avfallsplanerare kräver att du har tidigare erfarenhet som projektledare, utredare och eller har arbetat med utvecklingsprojekt. Du kan ha arbetat inom offentlig eller privat verksamhet, men har du tidigare erfarenhet av arbete inom det offentliga ser vi det som meriterande.
Som lägst behöver du ha gymnasieutbildning, relevant högskoleutbildning inom t.ex. miljö är meriterande.
För att trivas i tjänsten behöver du ha en helhetssyn och god förmåga att planera, prioritera och följa upp arbetet. Du behöver kunna arbeta långsiktigt och målinriktat, utifrån egen drivkraft, såväl självständigt som i grupp. Vi tror att du som person är modig, nytänkande och tror på vikten av samverkan och dialog. Du behöver ha god förmåga att utrycka dig, i såväl tal som skrift.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
B-körkort och tillgång till egen bil behövs för tjänsten.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!