Avfallsrådgivare till Kretslopp Sydost

Avfallsrådgivare till Kretslopp Sydost

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vill du arbeta med miljö- och hållbarhetsfrågor som gör skillnad på riktigt? Då är det dig vi söker!

På resan mot en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan är en bra avfallshantering central. Kretslopp Sydost verkar i en framtidsbransch som står inför stora förändringar och utmaningar, därför behöver vi stärka upp laget. Det här är din chans att påverka! Dina kollegor på avdelningen har specialkompetens inom olika områden och tillsammans utgör ni en motor i förbundets utvecklingsarbete.

Kretslopp Sydost
Vi på Kretslopp Sydost arbetar engagerat för att skapa ett hållbart, kvalitativt och miljöinriktat samhälle genom att överträffa i avfallshanteringen. Varje dag arbetar vi för att skapa kundupplevelser i världsklass och bidra till ett bättre samhälle. Hos oss på Kretslopp Sydost sätter vi alltid våra medarbetare, medborgare och miljö i fokus. Vi är måna om vår värdegrund och stolta över vårt arbetssätt. Hos oss har alla medarbetare möjlighet att fatta beslut och ta initiativ som för oss närmre våra mål. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo, arbetsglädje och en härlig energinivå.

Läs gärna mer om oss på: www.kretsloppsydost.se

Dina arbetsuppgifter
Avfallsrådgivare på Kretslopp Sydost har många kundkontakter varje dag och hjälper både villakunder och förvaltare/ägare av flerbostadshus med allt från dimensionering, placering av avfallsbehållare till rådgivning om hantering av alla avfallsslag.

Planering är en viktig del för en fungerande avfallshantering. Förbundets avfallsrådgivare är rådgivande både inne från kontoret och ute i kundens miljö. Många gånger är det enklare att hitta lösningar fysiskt på plats. Avfallsrådgivaren har ett nära samarbete med kundservice och arbetsledning för att lösa kunders ärenden så snabbt och smidigt som möjligt.

Förbundets avfallsrådgivare är också med på möten i medlemskommunerna då nya översiktsplaner tas fram. För att avfallshämtningen ska fungera så bra som möjligt när nya hus, lägenheter och områden väl står klara är avfallsrådgivarens kompetens viktigt vid yttrande som rör bygglov.

2024 är ett verksamhetsår som kommer präglas av det nya insamlingsansvaret för förpackningsavfall. För att nå ut brett med information i våra åtta medlemskommuner, om bland annat avfallsförebyggande åtgärder, jobbar avfallsrådgivaren nära förbundets kommunikationsansvarig.

Avfallsrådgivaren planerar och genomför evenemang, mässor och studiebesök etc. tillsammans med kommunikationsansvarig och kundservice.

Du rapporterar till chefen för Verksamhetsstöd.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av rådgivning. Eftersom det kommer att innebära många kontaktvägar är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Det är en fördel om du har arbetat med produkter och tjänster inom miljö- och avfallsområdet.

Vi ser att du är anpassningsbar utifrån verksamhetens behov, ser möjligheter och triggas av att lösa insamlingsrelaterade avvikelser i dialog med fastighetsägare. Du är innovativ och lösningsorienterad samt kommer ofta med idéer och förslag på hur arbetet kan utvecklas. Du har lätt för att samarbeta med andra, inger förtroende och är van vid att prioritera och jobba självständigt med ett strukturerat arbetssätt. Du har även förmågan att lyfta blicken och se helheten. Att arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig.

För dig är det självklart att vara proaktiv och att hålla dig uppdaterad om våra branschspecifika föreskrifter och regelverk. Du behöver ha minst gymnasieutbildning samt arbetslivserfarenhet av rådgivning i någon form. Det är meriterade om du har erfarenhet från andra miljö- och avfallsorganisationer. B-körkort är ett krav.


Vi erbjuder dig
En intressant tjänst med möjlighet att påverka och göra skillnad varje dag. En del i ett härligt team där vi tillsammans ständigt utvecklar oss med fokus på att vara den bästa arbetsgivaren för våra medarbetare. En placering på vårt fina kontor på Moskogen som vi är mycket stolta över. Ett aktivitetsbasera arbetssätt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett effektivt samarbete och en trivsam arbetsmiljö

Vi är en värderingsstyrd organisation och sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 19 november 2023. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?
Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag 450 anställda. Vi är en helheltsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemannings- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier bruka säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


19 november 2024

Head of Working Capital Solutions, DNB Sweden

26 oktober 2024

Commercial Advisor

29 oktober 2024