Avfallssamordnare

Avfallssamordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Att hantera avfall på ett effektivt och hållbart sätt är viktigt för Boliden Aitik.
Vi söker nu en ny självgående och driven ledare för vår avfallshantering i världens effektivaste koppardagbrott. Som avfallssamordnare är du vår expert inom avfallsfrågor, driver utvecklingsfrågor och deltar i projekt inom ditt område. Du kommer att arbeta med att planera, driva och följa upp vårt arbete med avfallshantering. Vi har många spännande projekt på gång. Under året kommer bland annat en ny återvinningscentral att anläggas. Du kommer att vara lokal kontaktperson för avfallsentreprenader. Planen är att du längre fram även kommer att vara arbetsledare för egenanställd personal som arbetar på ÅVC.
Som avfallssamordnare tillhör du för sektionen för yttre miljö tillhörande avdelningen Hållbarhet och Service. Du kommer att ha mycket kontakt och samverkan med linjeorganisationen där merparten av avfallet genereras. Du kommer även att ha externa kontakter såsom återvinningsföretag och branschorganisationer. Målet är att vi ska arbeta proaktivt för att bli ännu bättre i vår hantering.
Arbetet är dagtid med möjlighet till flex. Då arbetet innebär ett nära samarbete med driftorganisationen och övriga stödfunktioner ser vi helst att personen har sin arbetsplats i Aitik.
Utbildning/Erfarenhet
Vi vill att du har universitets- /högskoleutbildning inom naturvetenskap och/eller teknik eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdigt. Vi ser även att du har goda kunskaper om relevant lagstiftning inom ämnesområdet. Meriterande är om du har några års erfarenhet av avfalls- eller godstransport-branschen och utbildningar inom ADR, säkerhetsrådgivning och/eller brandskydd.
B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person trivs du att möta människor och är skicklig på att kommunicera i tal och skrift. Du är självgående, får saker att hända, arbetar strukturerat och levererar med hög kvalitet. Vi tror också att du tycker om att dela kunskap, engagera, stödja och coacha.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar angående tjänsten lämnas av Åsa Sjöblom, 0970-72 91 62.
Facklig information
Simon Granström, Ledarna tfn 070-2285823, Anders Karlsson Unionen tfn 0970-72 90 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-775759.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb.
Frågor angående din ansökan besvaras av HR Anna-Lena Olofsson, tfn 070-508 59 37.
Sista ansökningsdag är 20 april 2022.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi varför vi undanber oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag.

Sammanfattning

Postadress

Sakajärvi 1 Aitikgruvan
Gällivare, 98292

Liknande jobb


14 november 2024

Hållbarhetsstrateg

14 november 2024

Stockholmshem söker utemiljösamordnare

5 november 2024