Avgiftsadministratör

Avgiftsadministratör

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Myndighetsfunktionen är en samlad enhet som ansvarar för att utreda och besluta om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Avgiftsenheten och enheten för bostadsanpassningsbidrag hör också till Myndighetsfunktionen.

Myndighetsfunktionen består av ett sextiotal medarbetare som sitter i trivsamma lokaler vid Lunds centralstation. Som anställd hos oss erbjuds du en trevlig arbetsplats med stort hälsofokus samt tillgång till förmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och förmånliga villkor när det kommer till semester och föräldraledighet. Läs mer om våra förmåner på www.lund.se/formaner.



Arbetsuppgifter
Är du en fena på administration och har ett intresse för ekonomi? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa nedan!

Vi söker nu en avgiftsadministratör till avgiftsenheten inom Myndighetsfunktionen. Som avgiftsadministratör ansvarar du för ekonomiska beräkningar som ligger till grund för avgifter enligt Socialtjänstlagen till brukare med hemtjänst eller i särskilt boende. I ditt uppdrag ingår även att ha hand om beräkning och utbetalning av kommunalt bostadsbidrag, liksom att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer.



Kvalifikationer 
För tjänsten krävs gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det krävs att du har arbetat med administration samt har erfarenhet av målgruppen.

För tjänsten krävs att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, god organisationsförmåga samt kunskaper i dokumentation. Det krävs en god analytisk förmåga för att se sambandet i beräkningsprocessen samt mellan avgiftsberäkning och ekonomisk redovisning. Det krävs även att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och medskapande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och kunskaper om aktuell lagstiftning som Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och Hälso- och sjukvårdslagen.

Det är meriterande om du har god kännedom om Lunds kommuns interna processer och rutiner samt har kunskaper om målgruppen äldre och funktionsnedsatta.

Vi använder oss av IT-systemen Procapita och Raindance och ser gärna att du har erfarenhet av dessa system.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024