Avgiftsadministratör

Avgiftsadministratör

Arbetsbeskrivning

Ekonomiadministrativa enheten

Tycker du om ekonomi och administration? Är du självgående och tydlig i din kommunikation? Då kan arbetet som avgiftsadministratör på Socialförvaltningen vara något för dig!

Socialförvaltningen jobbar med människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning. Den ekonomiadministrativa enheten är en del av Socialförvaltningens stab och består idag av sex avgiftsadministratörer och tre ekonomiadministratörer. Våra arbetslokaler är fina och arbetsplatsen ligger centralt med närhet till både tåg och buss. Arbetsplatsen är belägen på Kasernen, A6 området.

Ditt nya jobb
Som avgiftsadministratör ansvarar du för att beräkna och besluta om avgifter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg samt hälso- och sjukvård enligt socialtjänstlagen. Du ansvarar även för debitering och i arbetet ingår att dagligen svara på frågor om fakturor och avgifter från brukare, anhöriga och företrädare.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare med flera inom Socialförvaltningen för att säkerställa att kommunens medborgare betalar rätt avgift. Det ingår även att hålla sig uppdaterad med myndigheters regelverk som påverkar avgifterna och att ta fram informationsmaterial om avgifter.
Andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär förekommer också. Arbetstiden är kl. 8-17 med flexmöjligheter.

Din kompetens
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen. Det är meriterande om du har ekonomisk eller administrativ inriktning. Du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst och där handläggning av avgifter för personer inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg och hälso- och sjukvård är meriterande. Det ses även som meriterande att ha erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning och att ha goda kunskaper inom SoL, LSS och HSL. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Du bör ha mycket goda datorkunskaper.

För att trivas hos oss och passa för uppdraget är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Det är viktigt att du självständigt strukturerar upp ditt arbete och du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra, ha ett bra bemötande och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara avgiftsregler.

Vad erbjuder vi?
Som anställd inom Jönköpings kommun får du ta del av generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Vi som arbetsgivare är måna om att våra medarbetare ska må bra och vara friska, varför vi aktivt arbetar efter vår friskvårdspolicy samt erbjuder rabatter inom friskvårdsområdet. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)


För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga examensbevis/studieintyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan.

Upplysningar
Enhetschef Annika Edlund, 036-10 61 45
Fackliga representanter se länk Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


21 november 2024