Avgiftsadministratör

Arbetsbeskrivning

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Tycker du om ekonomi och administration? Är du självgående och tydlig i din kommunikation? Då kan arbetet som avgiftsadministratör inom socialförvaltningen vara något för dig!

Ditt nya jobb
Som avgiftsadministratör ansvarar du för att beräkna och besluta om avgifter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg samt hälso- och sjukvård.

Du ansvarar även för debitering och i arbetet ingår att dagligen svara på frågor om fakturor och avgifter från brukare, anhöriga och företrädare. 

Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare med flera inom Socialförvaltningen för att säkerställa att kommunens medborgare betalar rätt avgift. Det ingår även att hålla sig uppdaterad om lagar och myndigheters regelverk som påverkar avgifterna och att ta fram informationsmaterial om avgifter. Det kan även förekomma andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. 

Din kompetens
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen, det är meriterande om du har ekonomisk eller administrativ inriktning. Du har arbetat med handläggning av avgifter för personer inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg och hälso- och sjukvård tidigare ser vi även det som meriterande och du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning eller inom något av socialförvaltningens områden och har goda kunskaper inom SoL, LSS och HSL. 
Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Du bör ha mycket goda datorkunskaper och har du kunskap i Combine är det meriterande. 

För att du trivas hos oss och passa för uppdraget är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Det är viktigt att du självständigt strukturerar upp ditt arbete och du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra, ha ett bra bemötande och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara avgiftsregler.

Vi erbjuder dig
Som anställd inom Jönköpings kommun får du ta del av generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och ett generöst flextidsavtal. Vi som arbetsgivare är måna om att våra medarbetare ska må bra och vara friska, varför vi aktivt arbetar efter vår friskvårdspolicy samt erbjuder friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss
Socialförvaltningen jobbar med människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning. Ekonomienheten är en del av Socialförvaltningens stab och består idag bland annat av fem avgiftsadministratörer och din närmaste arbetsledare, samordnaren för avgifter.
Våra arbetslokaler är fina och arbetsplatsen ligger centralt med närhet till både tåg och buss. Arbetsplatsen är belägen centralt i Jönköping på Hoven, Jönköpings Kommun. 

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid. Arbetstiden är förlagd mellan kl. 8-17 måndag till fredag med flexmöjligheter.

För att hantera din ansökan ser vi att det finns ett CV samt bifogat relevant examensbevis/betyg. För att underlätta rekryteringen ber vi dig även att bifoga tjänstgöringsintyg i din ansökan.

Löpande urval och intervjuer tillämpas, välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande enhetschef, Annika Edlund om du vill veta mer.

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 8 oktober 2024

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


Ekonomimedarbetare

24 september 2024

24 september 2024

Ekonomiassistent till Clockwork i Falun

24 september 2024

Ekonomiassistent

24 september 2024