OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222039
Välkommen till myndighetsavdelningen i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen! Professionerna i myndigheten beslutar utifrån sina uppdrag om behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser utifrån Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Avdelningen är organiserad i tre enheter varav avgiftsadministrationen ingår i enheten för Avgifter, boende och förmedling. På enheten arbetar vi tillsammans med biståndshandläggare, utvecklingssekreterare, sekreterare och assistenter.
Inom avgiftsadministrationen arbetar 11 avgiftshandläggare fördelade på tre team. Varje team ansvarar för ett geografiskt område, och hanterar sina egna ärenden. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler i centrala Malmö, på Storgatan, med närhet till allt vad staden har att erbjuda.
Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare kommer du att hantera avgiftsärenden för personer bosatta i ordinärt och särskilt boende, det vill säga att utreda den enskildes avgiftsutrymme och att fatta beslut om och följa upp avgifter enligt 8 kap. Socialtjänstlagen och kommunens regelverk.
I arbete ingår även att hantera överklagningsärenden. Du kommer att arbeta både i Procapita avgiftssystem och LifeCare avgifter. I uppdraget ingår att ha kontakt med brukare, deras närstående och andra samarbetspartners både internt och externt.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning inom ekonomi/administration eller motsvarande utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig. Du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst, erfarenhet av arbete med avgiftsadministration och arbetat med myndighetsutövning.
Det är nödvändigt att du har mycket god datorvana, grundläggande kunskaper inom Officepaketet exempel Word och excel och det är bra om du har erfarenhet av arbete i Procapita/Lifecare. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med diarieföring och arkivering. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och att du kan förklara dina beslut på ett klart och tydligt sätt. Det är meriterande om du dessutom har andra språkkunskaper.
För att trivs hos oss och passa för uppdraget är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Du har ett vänligt bemötande och har lätt för att samarbeta
Som medarbetare ska du ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera om avgifter för enskilda personer samt ha en god analytisk förmåga. Det krävs även en god förmåga att kunna möta varje enskild person och dennes närstående utifrån deras individuella situation och behov. I utbildningssyfte ska du kunna förmedla en muntlig framställning.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2022-09-01
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98