Avgiftsadministratör till Hälsa-, Vård- och Omsorgsförvaltningen

Avgiftsadministratör till Hälsa-, Vård- och Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20201049 Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare kommer du att hantera avgiftsärenden för personer bosatta i ordinärt och särskilt boende, det vill säga att utreda den enskildes avgiftsutrymme och att fatta beslut om och följa upp avgifter enligt 8 kap Socialtjänstlagen och kommunens regelverk. 
 
I arbete ingår även att hantera överklagningsärenden. Du kommer att arbeta i Procapita avgiftssystem verksamhetssystemet Procapita. Du kommer även att ha kontakt med brukare, deras närstående och andra samarbetspartners både internt och externt. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning inom administration/ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna. Det är nödvändigt att du har mycket god datorvana och det är bra om du har erfarenhet av arbete i Procapita. Du har minst två års erfarenhet av arbete med avgiftsadministration och har du arbetat med myndighetsutövning är det en fördel. 
 
Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna förklara dina beslut på ett klart och tydligt sätt. Det är meriterande om du dessutom har andra språkkunskaper. 
 
Som medarbetare ska du ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera om avgifter för enskilda personer samt ha en god analytisk förmåga. Det krävs även en god förmåga att kunna möta varje enskild person och dennes närstående utifrån deras individuella situation och behov. I utbildningssyfte ska du kunna förmedla en muntlig framställning. 
 
Som person är du serviceinriktad och du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.

Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är en relativt ny avdelning. 
Professionerna i myndigheten beslutar utifrån sina uppdrag om behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser utifrån Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Avdelningen är organiserad i tre enheter varav avgiftsadministrationen ingår i enheten för Administration, Boende och utveckling. På enheten arbetar vi tillsammans med biståndshandläggare, utvecklingssekreterare, sekreterare och assistenter. 
 
Inom avgiftsadministrationen arbetar 11 avgiftshandläggare fördelade på tre team. Varje team ansvarar för ett geografiskt område. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler i centrala Malmö, på Storgatan, med närhet till allt vad staden har att erbjuda. 

Information om tjänsten
Anställningsform: Visstid
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval och kan därför komma att kalla till intervju innan annonsens sista publiceringsdag.

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så kanske du märker att du till denna tjänst söker på ett nytt sätt, via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter rekryteringssystem för att de ska var enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system Visma Recruit, och vill återanvända din ansökan i denna rekrytering kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


21 november 2024