Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se


ARBETSUPPGIFTER
Till Vård- och omsorgsförvaltningens stabsfunktion ingår Ekonomi och IT-enheten dit vi nu söker en avgiftshandläggare. Inom enheten arbetar 11 personer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för förvaltningens två avgiftshandläggare är att administrera och handlägga olika typer av avgiftsärenden efter beslut om beviljade insatser enligt socialtjänstlagen. Det innebär bland annat fakturahantering, svara på frågor från brukare, anhöriga om avgifter, regelverk och fakturor, ge information till allmänheten om avgifter, handlägga överklagande av avgiftsbeslut. Avgiftshandläggningen utförs i systemet Procapita och fakturering görs via Agresso.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller offentlig förvaltning. Alternativt gymnasieutbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet av avgiftshandläggning inom vård- och omsorgsverksamhet. Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration eller handläggning inom offentlig förvaltning är ett krav. Du ska även ha goda datakunskaper. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med avgiftshandläggning inom vård- och omsorg.

Egenskaper för att lyckas med detta arbete är att kunna arbeta strukturerat, självständigt, kunna arbeta mot i förväg angivna tider samt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du ska ha en uttalad känsla för service, kunna samarbeta, vara noggrann och kvalitetsmedveten. Eftersom uppdraget innebär många kontakter både inom och utom förvaltningen läggs stor vikt vid att kunna ge ett gott bemötande till alla du kommer i kontakt med.

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm

Huseina Kamrudin

Mariette Petric

Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson

Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


29 november 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024