Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 94 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker handläggare till Avgiftsenheten, vilken är en del av Myndighetsenheten på hemvårdsförvaltningen.

Du kommer huvudsakligen att arbeta med avgiftshandlägging för våra kunder där arbete med inkomstuppgifter, boendekostnader m m ingår. Vi använder Magna Cura som verksamhetssystem för dokumentation.

Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldreomsorgen. Du ska bemöta överklagande av avgiftsbeslut. I arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor.

KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav är minst gymnasieexamen med ekonomisk/juridisk/administrativ inriktning och/eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna.

Du behöver ha tidigare erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har kunskaper i att använda Magna Cura. Det är viktigt att du har god datorvana.

Du är strukturerad som person och kan arbeta självständigt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, yrkeskunnande och kreativitet. I kontakten med kunderna förutsätter vi att du visar god servicekänsla och kommunikationsförmåga.


ÖVRIGT
Intervjuer till denna tjänst kommer att göras löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Ermin Skoric

Vision Markus Andersson
070-288 05 55
Maria Mangfors Hallberg
035-13 79 15
Markus Andersson, Vision
0702-88 05 55
Myndighetschef Ermin Skoric
072-7260434
HR-ansvarig Susanne Karlsson
035-13 79 11
Myndighetschef Ermin Skoric
072-726 04 34
Tf Myndighetschef Gabriela Arvidsson
0708-91 77 60
Gabriela Arvidsson
035-182735
Förvaltningschef Jennie Vidal
070-267 11 54

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30107

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk administratör

Teknisk administratör

5 november 2024

5 november 2024