Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

ARBETSUPPGIFTER
I Vård- och omsorgsförvaltningens stabsfunktion ingår enheten för Styrning & uppföljning dit vi nu söker en avgiftshandläggare. Inom enheten arbetar 15 personer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för förvaltningens två avgiftshandläggare är att administrera och handlägga olika typer av avgiftsärenden efter beslut om beviljade insatser enligt socialtjänstlagen. Det innebär bland annat registrering av personuppgifter och insatser, fakturahantering, svara på frågor om avgifter, regelverk och fakturor, ge information till allmänheten om avgifter samt handlägga jämkningar och överklagande av avgiftsbeslut. Avgiftshandläggningen utförs i systemet Procapita och fakturering görs via Agresso.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, offentlig förvaltning eller annan eftergymnasial utbildning som förvaltningen bedömer som likvärdigt. Du kan alternativt ha en gymnasieutbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet av avgiftshandläggning inom vård- och omsorgsverksamhet.

Ett krav är att du har erfarenhet av att arbete med ekonomiadministration eller handläggning inom offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av att arbeta med avgiftshandläggning inom vård- och omsorgverksamhet är detta mycket meriterande.

Egenskaper för att lyckas med arbetet är att du kan arbeta strukturerat och självständigt. Du ska ha en god förmåga att kunna arbeta mot i förväg angivna tider samt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du ska vidare ha en uttalad känsla för service, ha god samarbetsförmåga samt goda datakunskaper. Du behöver vara noggrann och kvalitetsmedveten.

Eftersom uppdraget innebär många kontakter både inom och utom förvaltningen läggs stor vikt vid att kunna ge ett gott bemötande till alla du kommer i kontakt med.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för uppdraget.

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm

Huseina Kamrudin

Mariette Petric

Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson

Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024